شهر خبر
بایدن:

بر اساس اختیارات دستور حمله را صادر کردم

کدخبر: 422601
اقتصادنیوز: جو بایدن در دیدار با رئیس جمهوراسرائیل گفت: شخصا دستور حمله‌های اخیر به مواضع شبه‌نظامیان در عراق و سوریه را صادر کردم و این اقدام را بر اساس اختیارات خود در قانون اساسی انجام داده‌ام.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا بایدن روز دوشنبه به وقت محلی در دیدار با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود افزود:تا زمانی که بعنوان رئیس جمهور آمریکا هستم، ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد تعهد ما نسبت به امنیت اسرائیل پابرجاست و مشتاقانه منتظر دیدار با نخست وزیر نفتالی بنت هستم.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد سفر رئیس جمهور اسرائیل همکاری پایدار بین واشنگتن و تل آویو را تعمیق می بخشد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت: در این دیدار ، موضوعات گسترده‌ ای از جمله اقدامات واشنگتن برای بازگشت به برجام ، جنگ ۱۱ روزه اسرائیل علیه غزه و تشکیل دولت جدید اسرائیل بحث خواهد شد.

بر اساس گزارش ها، این آخرین سفر این رئیس رژیم اسرائیل است چرا که دوره هفت ساله ریاستش هفته آینده  به پایان می‌رسد و او جای خود را به اسحاق هرتسوگ می‌دهد.

این دیدار تنها چند هفته پس از روی کار آمدن نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر جدید اسرائیل انجام می‌شود که به دوران طولانی نخست وزیری بنیامین نتانیاهو پایان داد.

بامداد دوشنبه حمله هوایی به اطراف شهر البوکمال استان دیرالزور  سوریه در مرز  با عراق  گزارش شد که پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله جنگنده های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد جنگنده های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده اند.