مسعود پزشکیان: نباید با زور با مردم صحبت کرد

مسعود پزشکیان نماینده مجلس درخصوص طرح مجلس مبنی بر ساماندهی فضای مجازی گفت: خبر زیادی از این طرح ندارم، اما طبق قانون، ماهواره ممنوع و قدغن است اما شاید پنج درصد مردم ماهواره ندارند خب بروند جلوی آن ۹۵ درصد را بگیرند؛ حرفی نزنند که نتوانند به آن عمل کنند، حرفی نزنند که جامعه آنها را پس بزند. این همان حرفی است که اگر بخواهیم با زور به مردم بگوییم مردم زیر بار نمی‌روند و درخصوص زندانی‌کردن و محکومیت باید جمعیت زیادی را درگیر کنند.

هرچند نسخه جدید که روز یکشنبه منتشر شد با نسخه ابتدایی متفاوت است، متن جدید با نام طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی برای ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

یکی از نکات این طرح جدید ضرورت پایش اطلاعات اشخاص و افراد در فضای مجازی در صورت نیاز است که مطالق ماده ۲۵ این طرح ارائه‌دهندگان خدمات پایه کاربردی دارای مجوز اعم از خارجی و داخلی، به منظور سالم‌سازی محتوای فضای عمومی که ورود به آن نیاز به اخذ اجازه ندارد، موظف‌اند رأسا، مطابق فهرست اعلامی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده ۷۵۰ قانون مجازات اسلامی، ضمن رعایت بند ۱۳ ماده ۲۴، حداکثر ظرف مدت ۱۲ ساعت محتوای مجرمانه مزبور را پالایش و گزارش مربوط را به دبیرخانه کارگروه مذکور ارسال کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.