به نقل از شبکه الجزیره، دولت نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی و شهرک نشینان برای تخلیه موقت شهرک "اویتار" در جبل صبیح واقع در شمال کرانه باختری توافق کردند.

طبق این گزارش، قرار است که این شهرک به طور موقت تبدیل به پایگاه نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی شود.

طبق اعلام وزارت امور داخلی دولت رژیم صهیونیستی، شهرک نشینان ساکن اویتار باید طی روزهای آتی این شهرک را تخلیه کنند اما کانکس‌های آنها در محلی که هستند باقی خواهند ماند و توسط ارتش این رژیم مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا زمانی که "حقوق مالکیت" آن مجددا توسط وزارت جنگ رژیم اشغالگر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

از یک ماه پیش، حدود ۵۰ خانواده اسرائیلی در اویتار زندگی می‌کنند. اویتار یک کانون شهرکی است که احداث آن توسط مقامات رژیم صهیونیستی تأیید نشده و در نزدیکی شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی واقع شده است.

در همین حال، یوسی داگان، رئیس شورای اقلیم شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال کرانه باختری اظهار کرد: وزارت جنگ ابتدا اویتار را به یک پایگاه نظامی تبدیل خواهد کرد و سپس یک مدرسه تلمودی را در آنجا احداث می‌کند و همزمان احتمال موافقت مقامات با ایجاد شهرک جدید در محل را بررسی خواهد کرد.

داگان افزود: طبق توافق صورت گرفته میان بنت و وزارت جنگ و امور داخلی، امکان تصویب ساخت شهرک جدید در منطقه مذکور وجود دارد.

طبق این گزارش، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان توافق کرده‌اند که به صورت توافقی این شهرک تخلیه شود و یگانی از نیروهای ارتش این رژیم برای همیشه در این منطقه مستقر شوند.

علی رغم اعلام توافق با ساکنان اویتار اما گانتس به فرماندهان ارتش رژیم دستور داده است که برای تخلیه این شهرک در روزهای آتی آماده باشند و به منظور آمادگی برای هرگونه تحول میدانی و درگیری احتمالی با فلسطینی‌ها و یا ساکنان اویتار یگان‌ها و تجهیزاتشان را به شمال کرانه باختری و منطقه جبل صبیح منتقل کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.