به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی آر تی» روزنامه «تایمز» روز دوشنبه گزارش داد که «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس، با دانمارک مذاکراتی را در مورد امکان مدیریت مشترک یک مرکز مهاجرتی به سبک استرالیا در قاره آفریقا انجام داده است. پاتل همچنین به همتای دانمارکی خود گفته که انگلیس در حال تدوین قانونی است که به دولت اجازه می‌دهد مهاجران را به خارج از کشور بفرستد.

دانمارک پیشتر اعلام کرد که برخی از پناهندگان سوری را از کشور خود اخراج خواهد کرد، سپس در اوایل ماه ژوئن قانونی را برای اعزام مهاجران به مراکز پناهندگی در کشورهای دیگر تصویب کرد. این اقدام دانمارک با واکنش اداره پناهجویان سازمان ملل متحد مواجه شد و به آن اعتراض کرد.

شعبه سازمان پناهجویان سازمان ملل در انگلیس نیز در این باره در توییتی اعلام کرد: «انگلیس باید به جای تغییر مسئولیت به کشورهای کم ثروت، از طریق همکاری به دنبال راه حل باشد.»

یک سازمان حقوق بشری نیز اعلام کرده که در صورت تصویب این قانون، انگلیس معاهده  سال ۱۹۵۱ پناهندگان  و همچنین کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را نقض می کند.

به گفته سخنگوی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس ایده ساخت مراکز پناهندگی دریایی از استرالیا که پناهندگان سال‌ها در آنجا گیر کرده‌اند، الهام گرفته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.