محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون برنامه گفت: درخواست تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مبارزه با بیماری کرونا در نشست امروز با حضور تقوی‌نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات و امیرآبادی‌فراهانی نماینده قم و نوروزی نماینده علی‌آباد کتول نمایندگان درخواست کننده، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای شیوع کرونا با توجه به ضرورت مقابله سریع با این بیماری با تایید درخواست وزارت بهداشت، اجازه برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی را صادر کردند. البته طی این مدت برخی از جمله تعدادی از نمایندگان نسبت به نحوه هزینه‌کرد این مبلغ انتقاداتی راداشته‌اند که امروز مسئولان حاضر در جلسه توضیحاتی را در این مورد ارائه کردند.

مفتح اضافه کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در پایان جلسه بعد از استماع اظهارات نمایندگان درخواست کننده تحقیق و تفحص و دفاعیات مسئولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کل کشور را مأمور به بررسی و تدوین گزارش جامعی از  نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی کرد.

وی همچنین گفت: براین اساس بعد از ارائه گزارش دیوان محاسبات به این کمیسیون، در صورت عدم اقناع نمایندگان درخواست کننده از اقدامات وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون برنامه و بودجه با درخواست تحقیق و تفحص موافقت کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.