اختیارات بایدن محدود شد/ رشد خارق‌العاده میلیونرهای ایرانی

به گزارش آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از آمریکا درخواست کرد که تمامی تحریم‌های ایران را که در ارتباط با توافق اتمی برجام هستند برداشته یا از آنها چشم‌پوشی کند. گوترش در گزارشی که  به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده، هم‌چنین از ایالات متحده خواسته تا مقررات مربوط به استثناها در رابطه با خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران را تمدید کرده و معافیت پروژه‌هایی را که در ارتباط با عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای هستند تجدید کند.

 گوترش متقابلا از ایران نیز خواسته تا به طور کامل به توافق سال ۲۰۱۵ بازگردد. به گفته دبیرکل سازمان ملل گفته: «من همچنان معتقدم که احیای کامل برجام بهترین راه برای اطمینان از این است که برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران همواره صلح‌آمیز می‌ماند».

فوربس از رشد انفجاری شمار میلیونرهای ایرانی (بر اساس دلار آمریکا) در سال ۲۰۲۰ خبر داده است. بر اساس این گزارش، به رغم تحریم‌ها و شیوع کرونا، شمار ایرانیان با خالص دارایی بالا طی سال گذشته میلادی ۲۱.۶ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است، در حالی که رشد شمار میلیونرها در جهان در همین سال تنها ۶.۳ درصد بود. به نوشته فوربس، مجموع دارایی میلیونرهای ایران (بر اساس دلار آمریکا) نیز طی سال گذشته ۲۴.۳ درصد رشد داشته که بسیار بالاتر از نرخ جهانی است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر اختیارات بایدن محدود شد/توجیه آمریکا در حمله به متحدان منطقه‌ای ایران بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.