هشدار هواشناسی درباره مواج شدن دریای خزر

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا در سه استان ساحلی دریای خزر طی سه روز آینده هشدارداد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: وزش باد نسبتا شدید همراه با افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی حداکثر تا ۱ متر و در نواحی فراساحلی تا ۲ متر ‍‍پیش‌بینی می‌شود.

در این هشدار سازمان هواشناسی همچنین اشاره شده که این شرایط جوی امروز (۹ تیر) در استان‌های گیلان و مازندران، فردا و جمعه  (۱۰ و ۱۱ تیر) در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان رخ خواهد داد.

در چنین شرایطی احتمال غرق شدن شناگران، صدمه به قایق‌های کوچک تفریحی و احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی وجود دارد. از این رو ممانعت از شنا، محدودیت در ترددِ قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

هشدار  زرد رنگ  به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.