درخواست مهم نماینده انگلیس از ابراهیم رئیسی

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در تأیید برجام روز چهارشنبه آغاز شد.

باربارا وود وارد نماینده و سفیر انگلیس در سازمان ملل با بیان اینکه از گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم گفت: گفت‌وگو، سنگ‌بنای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه است.

 وی افزود: اظهارات رئیس‌جمهور منتخب ایران در روز ۱۸ ژوئن مبنی بر اینکه دولت او آماده گفت‌وگو با عربستان سعودی خواهد بود را در نظر داریم.

نماینده و سفیر انگلیس در سازمان ملل افزود: از رئیس‌جمهور منتخب ایران، رئیسی می‌خواهیم ایران را وارد مسیر متفاوتی کند. او می‌تواند این کار را با پرداختن به نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران، خاتمه دادن به فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران و نقض حقوق بشر و آزاد کردن شهروندان انگلیسی بازداشت‌شده در ایران انجام دهد.

وی گفت: ما به اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متعهدیم و به همین دلیل در مذاکرات وین شرکت داریم. اولویت ما این است که آمریکا به برجام بازگردد و ایران نیز اجرای کامل تعهداتش را از سر بگیرد.

او گفت: مذاکرات وین نمی‌توانند برای مدت نامحدود ادامه داشته باشند و به سرعت به موعد تصمیم‌گیری نزدیک می‌شویم.

نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: گام‌هایی که ایران در برنامه هسته‌ایش برداشته، پیامدهای بازگشت‌ناپذیری در زمینه توانمندی‌های هسته‌ای این کشور به همراه دارد و منافع منع‌ اشاعه‌ای حاصل از برجام را کاهش می‌دهد.

وی افزود: از اقدام ایران در محدود کردن فعالیت‌های نظارتی و پایشی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران هستیم.

در اکوایران ببینید : نقش کمیته جدید برجامی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.