امشب؛ آخرین مهلت رجیستر موبایل واره ها

 بر این اساس، آخرین مهلت اعمال قانون برای ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ و دستگاه بارکداسکنر، PDA و مبدّل تلفن ثابت به سیار سیم‌کارت‌خور نیز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ تعیین شده است.

 بنابراین اگر هر فردی دستگاه سیم‌کارت‌خوری مانند تبلت، ساعت هوشمند، بارکداسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار دارد باید تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن کرده و حتما نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان‌بندی‌های اعلام‌شده اطمینان حاصل کند.

اکیداً توصیه می‌شود سرویس گرفتن از دستگاه، به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها موکول نشود، زیرا ممکن است در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه مواجه شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود.

همچنین حتما باید توجه شود که در هنگام خرید، اصالت دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* یا سایت hamta.ntsw.ir یا اپلیکیشن همتا استعلام و فقط اقدام به خرید دستگاهی نمایند که استعلام قانونی بودن آن را دریافت می‌کنند.

در پاسخ استعلام اصالت، اطلاعاتی از قبیل برند و مدل دستگاه، نوع واردات، شرکت واردکننده، شرکت گارانتی کننده و تاریخ آغاز گارانتی اعلام می‌شود که خریدار باید حتماً برند و مدل کالا را با نتیجه استعلام اصالت تطبیق دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.