کشته‌ها و خسارات آمریکا در پی ۲۰ سال حضور در افغانستان

 شبکه ان بی سی نیوز در مورد خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان گزارش داد، در طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده (در افغانستان) ۲۳۰۰ سرباز این کشور کشته شدند.

شبکه ان بی سی نیوز روز جمعه با اعلام خبر تخلیه پایگاه نظامی بگرام آمریکا در افغانستان به کارنامه ۲۰ ساله دخالت نظامی ایالات متحده در افغانستان پرداخت و گفت، هزاران آمریکایی نیز در این جنگ طولانی زخمی شدند.

این شبکه افزود، تخمین زده می‌شود که در طول ۲۰ سال دخالت نظامی آمریکا، بیش از یکصد هزار شهروند افغان در جنگ کشته و زخمی شده‌اند.

ان بی سی این سئوال را مطرح کرد که آیا آمریکا پس از ۲۰ سال حضور نظامی و هزینه میلیاردها دلار کمک نظامی و غیرنظامی در افغانستان، آیا هم اکنون جایگاه این کشور از نظر فقر و خشونت بهتر شده است؟

وزارت دفاع افغانستان روز جمعه تائید کرد که پایگاه بگرام بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در اختیار ارتش افغانستان قرار گرفته و نیروهای واشنگتن این پایگاه را ترک کرده‌اند.

پایگاه بگرام در سال ۲۰۰۹ میزبان حضور حدود ۴۰ هزار نظامی آمریکایی بود و اینکه ارتش افغانستان در شرایط موجود چگونه از این پایگاه حفاظت خواهند کرد، روشن نیست.

بر اساس تصمیم «جو بایدن»‌ رییس‌جمهوری آمریکا، قرار است روند خروج کامل نیروهای ایالات متحده و سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی تکمیل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.