دعوت وزیر آموزش و پرورش از مردم برای اهدای خون

وزیر آموزش و پرورش گفت: از همه مردم دعوت می‌کنم «اهدای خون» را به عنوان یک مسؤولیت اجتماعی، به ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا و گرمای هوای تابستان، در برنامه زندگی خود قرار داده و حامی بیماران نیازمند به خون باشند.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش در راستای فرهنگ سازی و الگودهی به دانش‌آموزان، با حضور در مرکز اهدای خون وصال، به جمع اهدا کنندگان خون پیوست و یک واحد خون اهدا کرد.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی نجات جان هم‌نوعان با اهدای خون در مدارس، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سنی اهداکنندگان خون، نسل اول کسانی که به صورت مستمر در این کار انسان دوستانه مشارکت می‌کردند به دلیل شرایط سنی در حال خروج از چرخه داوطلبان اهدای خون هستند و باید با فرهنگ‌سازی، تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های مناسب در سطح مدارس، نسل جدیدی برای انجام این کار انسانی و نوع دوستانه تربیت کنیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه اهدای خون نعمت و لطف الهی برای کمک به بیماران و هموطنان عزیز است، افزود: باید اهدای خون را به عنوان یک مسؤولیت اجتماعی، در بین نسل جوان ترویج دهیم تا شاهد حضور و مشارکت بیشتر دختران و پسران جوان در مراکز اهدای خون سراسر کشور باشیم؛ بی شک این اتفاق، ما را به آینده و تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی امیدوارتر خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روحیه نوع‌دوستی، فداکاری و وفاداری مردم ایران، گفت: آمار اهدای خون، صد درصد داوطلبانه در کشور عزیزمان، نشان دهنده این مسأله است که هر جایی مردم احساس کمک کنند باید وارد صحنه شوند، به بهترین شکل، آن را پیش می‌برند.

وی تصریح کرد: مقایسه آمار اهدای خون در این روزها و ماه‌های همه‌گیری کرونا نسبت به کشورهای منطقه و حتی کشورهای توسعه یافته هم حس «مهرورزی» مردم شریف ایران را ثابت کرده و مبین آن است که هیچ گاه در سختی‌ها، هم‌نوعان خود را تنها نمی‌گذارند.

حاجی میرزایی افزود: از همه مردم دعوت می‌کنم «اهدای خون» را به عنوان یک مسؤولیت اجتماعی، به ویژه  در شرایط همه‌گیری کرونا و گرمای هوای تابستان، در برنامه زندگی خود قرار داده و حامی بیماران نیازمند به خون باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.