واکنش معاون احمدی نژاد به حضور نمایندگان در کابینه رئیسی

سید محمدرضا میر تاج الدینی، نماینده مجلس یازدهم، در رابطه با کابینه احتمالی رییسی و مشخصات آن گفت: معیارهای کلی در دولت آینده مکتبی بودن، تعهد، کارآمدی، توانمندی و  و در کل شایسته گزینی است یعنی هم از بعد دانش و مدیریت و توانمندی و کارامدی، فردی شایسته باشد و هم از لحاظ فکری و از نظر انقلابی و امین و متعهد بودن، شایسته باشد.

او افزود: اگر همه اینها در کنار هم باشند مدیریت فردی شایسته تحقق پیدا می کند. انتظار از کابینه آینده این است که حائز چنین شرایطی باشد و این معیارها در مورد افراد نسبی است و آنهایی که معدل مجموع این موارد در آنها بالاتر از بقیه باشد با نگاهی فراگیر و بدون نگاه خاص جناحی، انتخاب می شوند. کابینه رییس جمهور منتخب باید همه طیف ها و استان های کشور را در بر بگیرد و مردم حس کنند دولت منتخب، پوشش و گستره آن تمام کشور را در بر می گیرد و از میان همه جمعیت ها، افراد نماینده  دارند و فقط بخشی از جامعه را نمایندگی نمی کنند.

میرتاج الدینی در رابطه با احتمال حضور برخی نمایندگان در کابینه رییسی اظهار کرد: نمایندگان جایگاه تعریف شده و رفیعی در قانون اساسی دارند و اینکه به دنبال آن باشند که از این جایگاه به دولت بروند این مطلوب نیست. جایگاه نماینده جایگاهی است که همانجا باید برای خدمت متمرکز شوند و این از همه نمایندگان انتظار می رود.

مخالفت معاون احمدی نژاد با حضور نمایندگان در کابینه رئیسی

او افزود: من شخصا، بودن در مجلس و کمک به دولت از طریق مجلس را ترجیح می دهم اما اینکه دولت یا شخص آقای رییسی و مجموعه افراد به این جمع بندی برسند که برخی را از مجلس انتخاب کنند و به کابینه ببرند این مرسوم است و در اغلب دولت های گذشته بوده و می تواند تعامل و همکاری فیمابین دولت و مجلس را افزایش بدهد. در کل منعی وجود ندارد که از نمایندگان انتخابی صورت بگیرد ولی اینکه ما داوطلب این کار باشیم نه این طور نیست و نمایندگان داوطلب نیستند.

این نماینده مجلس یازدهم در رابطه با حضور برخی افراد از کابینه دولت فعلی در دولت آینده  گفت: این بستگی به بررسی شخص اقای رییسی دارد که گزارش عملکرد وزارت خانه ها را می گیرد و نمی شود قضاوت و پیش بینی داشت و گفت چه کسانی خواهند بود. طبعا کسانی که در کار خود موفق بودند و رویکرد جناحی خاصی ندارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

میر تاج الدینی یاداور شد: سامانه مدیران اطلاع رسانی شده و افرادی معرفی می شوند و در چند مرحله بررسی و گزینش می شوند و در مرحله نهایی برای هر وزارت خانه دو سه نفر انتخاب می شوند. در سطح کلان با مجلس و گروه های مختلف مشورت خواهد شد و بعد افراد اعلام می شوند. در مجلس در مورد دو سه نفر گفتگو هست که به دولت بروند.

در اکوایران ببینید : آثار کسری بودجه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.