پایتخت قرمز شد، الکامپ به تعویق افتاد

بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، الکامپ ۲۰۲۰، مقرر بود سال گذشته برگزار شود اما چندین بار به دلیل کرونا به تعویق افتاد و در نهایت الکام‌استارز (بخشی از الکامپ با حضور استارت‌آپ‌ها) از ‌۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن ۱۳۹۹ و البته به‌صورت آنلاین برگزار شد. با وجود این، سازمان نظام صنفی ‌رایانه‌ای اعلام کرد که نمایشگاه الکامپ تهران، سال جاری از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیرماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد و نظارت ستاد کرونا، برگزار می‌شود.

در حالی که به دلیل نامشخص بودن وضعیت شیوع کرونا در کشور، اختلاف نظراتی هم درباره برگزاری الکامپ در این بازه تاریخی وجود داشت، در نهایت امروز ستاد برگزاری نمایشگاه الکامپ اعلام کرد در حالی‌که الکامپ ۱۴۰۰ به منظور توسعه فضای کسب‌وکار  و بر اساس تقاضای شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و  همچنین با هدف ارائه خدمات و محصولات مقابله با کرونا توسط شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها قرار بود از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیرماه سال جاری برگزار شود، براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با توجه به قرار گرفتن تهران در وضعیت قرمز کرونایی، برگزاری نمایشگاه الکامپ به زمان دیگری موکول شده است و تاریخ جدید برپایی نمایشگاه، متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

این در حالی است که پیش از این، حسین اسلامی- رئیس هیأت مدیره نصر تهران، گفته بود: با توجه به شرایط کرونایی موجود، در الکامپ ۱۴۰۰ به دنبال یک نمایشگاه پر ازدحام همچون سال‌های گذشته نیستیم. علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خواهان برگزاری نمایشگاهی کاملا تخصصی هستیم. در بیست‌وششمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای می‌شود و تلاش شده است تعداد بازدیدکنندگان و شرکت‌های حاضر در محل نمایشگاه به طور دقیقی مدیریت شود.

او با اشاره به مرجعیت ستاد ملی مقابله با کرونا در برپایی نمایشگاه گفته بود: اگر شرایط قرمز شود، باتوجه به توافقاتمان با شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، الکامپ به زمان دیگری موکول می‌شود. بنابراین اگر شرکت‌ها وارد فاز غرفه‌سازی شوند و نمایشگاه به تعویق بیفتد، غرفه‌ها به همان حالت باقی می‌ماند تا ستاد کرونا دستور برگزاری را مجددا صادر کند. شرکت‌هایی که وارد فاز غرفه‌سازی شده باشند، متضرر نمی‌شوند و نمایشگاه بعد از خروج از وضعیت قرمز، برگزار می‎‌شود.

محمدجواد قنبری- معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران نیز با اشاره به وضعیت نارنجی شهر تهران و احتمال قرمز شدن پایتخت و تاثیر آن در برگزاری نمایشگاه الکامپ گفته بود: مجوز وزارت بهداشت برای برپایی نمایشگاه تخصصی در شرایط زرد و نارنجی را داریم. ارتباطی با ستاد ملی کرونا گرفته‌ایم تا با توجه به شرایط جلو رویم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.