آیا دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا مهر واکسینه می شوند؟

علی خاکی‌صدیق، معاون وزیر علوم، درباره واکسیناسیون دانشجویان اظهار داشت: در راستای مصوبات جلسات این وزارتخانه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کارگروهی برای واکسیناسیون دانشگاهیان تشکیل شد و طبق قول وزارت بهداشت، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها به دلیل اینکه تعداد آنها نسبت به دانشجویان کمتر است از مردادماه واکسن دریافت می‌کنند.

وی درباره واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزود: برای اولویت بندی واکسیناسیون دانشجویان، یک کارگروه در معاونت آموزشی وزارت علوم تشکیل شد و این موضوع با نظر دانشگاه‌ها در حال بررسی است. با اولویت بندی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، واکسیناسیون آنها از شهریورماه آغاز می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: این کارگروه مشخص می‌کند چه دانشجویانی در تحصیلات تکمیلی اول مهرماه برای حضور در دانشگاه واکسینه شوند. در این زمینه اولویت با دانشجویان دکتری و بعد از آنها دانشجویان کارشناسی ارشد است.

وی یادآور شد: به طور طبیعی دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد که ورودی‌های سال تحصیلی 98 به قبل هستند باید در اولویت واکسیناسیون باشند؛ امیدواریم با برنامه ریزی وزارت بهداشت، این اقدام هر چه زودتر عملیاتی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.