دلار آمریکا روی مرز 25 هزار تومان قرار گرفت

پایداری تقاضاو افزایش احتیاط در بازار سکه

کدخبر: ۴۲۳۹۸۹
اقتصادنیوز: روند آتی قیمت طلای جهانی نامشخص است، این مسئله باعث شده است فعالان بازار سکه با احتیاط رفتار کنند، این رفتار محتاطانه به صورت کوچک شدن اندازه حباب سکه و پایدار شدن سطح تقاضا نمود پیدا کرده است.
پایداری تقاضاو افزایش احتیاط در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز نرخ دلار در شروع معاملات روز گذشته 25 هزار و 330 تومان بود. قیمت دلار در طول معاملات روز گذشته مسیر کاهشی را پیمود و زیر مرز 25 هزار و 200 تومان و روی 25 هزار و 180 تومان قرار گرفت. دلار آمریکا امروز را نیز با تغییرات منفی قیمتی شروع کرد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 25 هزار و 80 تومان بود. قیمت دلار آمریکا در پایان معاملات نیمه اول روز روی 25 هزار تومان قرار گرفت.

قیمت ابتدایی دلار بازار متشکل نیز از متوسط روز گذشته پایین‌تر بود. اولین نرخ دلار متشکل از نرخ روز گذشته 114 تومان پایین‌تر بود و روی 24 هزار و 682 تومان قرار داشت.

13722439_264

همراه با کاهش قیمت دلار قیمت درهم امارات نیز قدری افت کرد. درهم امارات در شروع معاملات امروز روی 6 هزار و 875 تومان قرار داشت و در طول معاملات صبح زیر 6 هزار و 900 تومان نوسان می‌کرد.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

سکه امامی روز گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت دلار بالای 10 میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفت، اما نتوانست این مرز را حفظ کند. در پایان معاملات روز گذشته قیمت سکه 10 میلیون و 750 هزار تومان بود. سکه در شروع معاملات امروز مرز 10 میلیون و 700 هزار تومان را نیز از دست داد و روی 10 میلیون و 630 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی 10 میلیون و 590 هزار تومان قرار داشت.

سطح تقاضا در بازار سکه پایدار است

قیمت طلای جهانی در ساعات ابتدایی معاملات امروز روند افزایشی را دنیال کرد و در ساعت 11 و 48 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1790 دلار قرار داشت. در نتیجه افت قیمت سکه احتمالا تحت تاثیر کاهش قیمت دلار اتفاق افتاد.

قیمت دلار در ساعت 11 و 48 دقیقه صبح به وقت ایران 25 هزار و 90 تومان بود. با این حساب اندازه حباب سکه 0.53 درصد و اختلاف ارزش ذاتی و واقعی سکه تنها 56 هزار تومان به دست می‌آید. نزدیک بودن قیمت سکه به ارزش ذاتی‌اش را می‌توان به نشانه‌ای از پایدار بودن سطح تقاضا در این بازار تعبیر کرد.

علت کوچک شدن حباب سکه چیست؟

احتمالا یکی از دلایل کوچک شدن اندازه حباب سکه وضعیت طلای جهانی است. اینکه قیمت طلای جهانی در کوتاه مدت چه رفتاری از خود نشان می‌دهد تا حدی نامشخص است و این مسئله باعث شده فعالان بازار سکه با احتیاط رفتار کنند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا کاهش یافت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی مرز 25 هزار تومان قرار گرفت. قیمت درهم نیز همراه با دلار کمی پایین آمد و در طول معاملات صبح زیر 6 هزار و 900 تومان نوسان داشت. قیمت سکه امامی افت کرد. اندازه حباب سکه کوچک شده است. احتمالا بین کوچک شدن اندازه حباب سکه و نااطمینانی در بازار طلای جهانی ارتباط وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید