منطق بیرحمانه حزب جمهوری‌خواه پیش و پس از ترامپ

سیاست بی‌رحمی و محروم‌سازی که به طریق استراتژیک از آمریکایی‌های آسیب‌پذیر بهره‌برداری می‌کند و آن‌ها را به عنوان تهدیدی موجودیتی نشان می‌دهد که اقدامات خشن و محروم‌سازی‌ از حقوق در قبال آن‌ها نه تنها توجیه‌پذیر بلکه شایسته تحسین است.

این رویکرد در سیاست های آمریکا سابقه طولانی دارد. ثابت‌قدم‌ترین تهدید برای دموکراسی ما همیشه انگیزه رهبرانی بوده است که تلاش کرده‌اند نعمت‌های آمریکا را به افراد معدودی محدود کنند. به همین دلیل است که جو بایدن، ترامپ را شکست داد، اما ترامپیسم از بین نرفت. 

نوآوری اصلی آقای ترامپ این بود که به جمهوری خواهان نشان دهد که چقدر خوب می‌توانند با چنین ایده‌ها و اقداماتی کنار بیایند؛ از تخریب خانواده های مهاجر و ممنوعیت سفر مسلمان گرفته تا تجلیل از جنایات جنگی و تحقیر مهاجران آفریقایی‌تبار، لاتین و  اهالی کارائیب که به گفته ترامپ از کشورهای غرق در تباهی به آمریکا می‌آیند.

جمهوری خواهان حتی به شکست وی، با غیرت و جانفشانی پاسخ داده‌اند، مجالس قانونگذاری ایالتی تحت کنترل جمهوریخواهان، حوزه هایی را هدف قرار داده اند که در رقابت با دموکرات‌ها شکست خورده یا در آستانه شکست هستند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر ستایش جهل در جناح راست بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.