آمریکا حمله به مواضع خود در عراق را تایید کرد

به گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز، سفارت آمریکا در بغداد در نخستین اظهار نظر رسمی حملات دیروز (دوشنبه) به پایگاه عین الاسد و منطقه سبز را تایید کرد.

این سفارت در حساب کاربری زبان عربی خود در توئیتر نوشت: در ساعات اولیه امروز ۶ جولای سامانه دفاع موشکی داخل سفارت آمریکا در بغداد فعال شد و به تهدید هوایی موجود پاسخ داد. ما با شرکای عراقی خود در این خصوص تحقیق می‌کنیم و به زودی تمامی تدابیر لازم و مناسب را برای حمایت از سلامت کارمندان و تاسیسات خود اتخاذ خواهیم کرد.

عصر دیروز منابع مطلع به خبرگزاری الجزیره اطلاع دادند پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق که تحت اشغال نظامیان آمریکا است، حمله راکتی قرار گرفته و چندین راکت از نوع کاتیوشا به آن اصابت کرده است. کانال تلگرامی صابرین نیوز که نزدیک به محور مقاومت است اعلام کرد ۸ راکت با کالیبر ۱۰۷ میلی‌متری به این پایگاه برخود کرده است.

بامداد امروز (سه‌شنبه) نیز برخی منابع عراقی از حمله راکتی به منطقه سبز در بغداد، پایتخت عراق و نزدیک ساختمان‌های آمریکایی گزارش دادند. از سوی دیگر برخی رسانه‌های خبری نیز از شنیده شدن صدای آژیر‌های خطر در سفارت آمریکا خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز با تایید این حمله گزارش داده است که آژیر‌های هشدار در پایگاه سوم توحید در سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز به صدا درآمدند. براساس این گزارش حمله موشکی شدیدی به پایگاه سوم توحید در سفارت آمریکا انجام شده است و سامانه سی‌آر. اِی. اِم در تلاش است تا مانع حملات مجدد شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.