زدن سه پرنده با یک سنگ در برجام!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام اعلام کرده در چارچوب مذاکرات وین برخی تحلیلگران و مقام‌ها از پرداختن به موضوعات جدید مثل امنیت منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران حمایت می‌کنند. این تلاشی برای زدن سه پرنده با یک سنگ و غیرواقع‌بینانه و غیرسازنده است. هدف توافق شده مذاکرات فقط احیای برجام است

اولیانوف هم‌چنین اظهار کرده از نظر تئوری بر اساس مفاد بندهای غروب قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برنامه جامع اقدام مشترک‌، این بندها تنها بر اساس اجماع می توانند تمدید شوند. بنابراین هیچ طرفی نمی تواند در گفتگوهای مربوط به این موضوع مطلبی را برخلاف خواست ایران به آن تحمیل کند. در هر حالتی بندهای غروب بخشی از مذاکرات وین برای احیا برنامه جامع اقدام مشترک اولیه نیست.

روزنامه وال‌استریت ژورنال مدعی شده که دولت جو بایدن در کار تغییر سیاست های تحریم اقتصادی این کشور، از جمله در قبال ایران است و انتظار می‌رود تا پایان تابستان سال جاری نتیجه کار خود را اعلام کند. بر اساس این گزارش هدف دولت آمریکا افزایش هماهنگی نظام تحریم‌ها با متحدان واشنگتن و جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی ناخواسته است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر تغییر در تحریم‌های آمریکا تا پایان تابستان/ زدن سه پرنده با یک سنگ در برجام!  بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.