تقدیم پاسخ ابراهیم رئیسی به پیام تبریک پوتین

آندری فورسنکو دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در دیدار با سفیر ایران برای تقدیم پاسخ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب کشورمان به پیام تبریک پوتین گفت: تقویت و تحکیم روابط ایران و روسیه در شرایط پیچیده جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در روسیه با آندری فورسنکو دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار و پاسخ کتبی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب کشورمان به پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به ایشان تقدیم کرد.

 دستیار رئیس جمهور روسیه تقویت و تحکیم روابط ایران وروسیه را در شرایط پیچیده جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و عنوان داشت اعتقاد راسخ دارم استقامت، پایداری و استقلال جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشورها الگو است و ایران جزو مستقل ترین کشورهای جهان است.

 جلالی سفیر کشورمان در این ملاقات ابراز امیدواری کرد دوره ریاست جمهوری جدید در ایران دوره ای تاره از رشد و شکوفایی همکاریهای دو جانبه باشد.

وی همچنین موضوع مشکلاتی که برای دانشجویان و تجار ایرانی از ناحیه ممنوعیت های ورود به روسیه ایجاد شده را مطرح و خواستار حل این مشکل شد.  

  فورسنکو در این دیدار در خصوص مشکلات ورود دانشجویان و تجار ایرانی به روسیه هم عنوان نمود با مقامات دولت، معاون نخست وزیر و وزارت علوم  در این باره صحبت خواهم کرد و تلاش خواهم کرد تا موانع موجود از جمله تزریق  و ارسال واکسن را حل کنیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه به دنبال اعلام نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهروی و به عنوان نخستین مقام ارشد خارجی، انتخاب سید ابراهیم رئیسی به سمت رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران را به ایشان تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روز افزون همکاری دو جانبه سازنده در زمینه های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین الملل مساعدت خواهد نمود. این موضوع کاملا پاسخگوی منافع ملت های روسیه و ایران می باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای پیش می رود.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.