سرهنگ محمود مالمیر با اعلام خبر بازداشت سارقان کابلهای برق، در تشریح این خبر اظهار کرد: همزمان با قطعی برق و بروز مشکلات عدیده برای مردم، گزارشهایی مبنی بر سرقت کابلهای فشار قوی برق در مناطقی همچون آزادی، خلیج‌فارس، تهرانسر و جاده قدیم کرج، توسط اداره برق به کلانتری ۱۵۰ تهرانسر واصل شد.

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر افزود: در پی این گزارشها و تشکیل پرونده، زمان و مکان وقوع این سرقتها، احصاء شد و تیمهای تخصصی کلانتری ۱۵۰ تهرانسر برای شناسایی و بازداشت سارق یا سارقان دست به کار شدند.

وی تصریح کرد: در نهایت مأموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر حین تجسس در مناطق استحفاظی خود، دو سارق را حین برش کابلهای فشارقوی برق مشاهده و آنها را بازداشت کردند، سارقان با قیچی و اره‌های مخصوص در حال برش کابلهای فشار قوی برق بودند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقان مذکور، بیش از ۱۰۰ فقره سابقه سرقت کابل برق و سایر سرقتها را در پرونده خود دارند، گفت: از این سارقان حدود ۳۰۰ متر کابل برق به وزن تقریبی ۶۰۰ کیلوگرم کشف شد.

مالمیر بیان کرد: سارقان با شیوه و شگرد خاصی اقدام به برش کابلهای فشار قوی برق می‌کردند تا دچار برق‌گرفتگی و مرگ نشوند.

به گفته رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، این سارقان، کابلهای زیرزمینی را پیدا کرده و سرقت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: سارقان، هر کیلوگرم از کابلهای برق سرقتی را به به قیمت ۱۸۰ هزار تومان فروخته یا اینکه پس از آتش زدن کابل، سیم مس آن را به فروش می‌رساندند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.