ترفند جدید کلاهبرداران؛ کپی کارت‌های بانکی در مترو تهران!

سرهنگ "سعید عطاء الهی" با اشاره به اینکه عوامل پلیس در تمام ایستگاه‌های اصلی و فرعی مترو مستقر هستند، ادامه داد: برخی کلاهبرداران نیز در مترو با فروش محصولات خود، ۲ بار کارت بانکی خریدار را با دستگاه پوز می‌کشند.

وی ادامه داد: این دست کلاهبرداران برای بار اول اذعان می‌کنند که کارت فعال نبود و زمانی که می‌خواهند برای بار دوم کارت بکشند، رمز را برای تراکنش اول وارد و مبالغ زیادی برداشت می‌کنند.

عطاء الهی با اشاره به اینکه امنیت عمومی مسافران در مترو با حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس تامین می شود، گفت: تاکنون موردی از رمالی و یا فروش موادمخدر در واگن‌ها و یا سالن‌های مترو پایتخت گزارش نشده است.

وی افزود: تاکنون ١۵٧ نفر از کسانی که در جایی دیگر اقدام به خرید و فروش مواد مخدر و فقط برای حمل و نقل از مترو استفاده کردند، دستگیر شده‌اند و در مترو اقدامی به فروش مواد نکرده بودند.

عطاء الهی اضافه کرد: افراد دستگیر شده بیشتر خرده فروش بودند و بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر از آن‌ها کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مترو تهران درباره مجازات عمده‌فروشان دستگیر شده مواد مخدر در مترو گفت: متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مترو ۲ نوع گشت پلیس شامل گشت‌های آشکار و پنهان داریم که عوامل عملیاتی ما با لباس‌های شخصی و عوامل انتظامی فیزیکی با لباس فرم در مترو حضور دارند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر موردی در مورد فروش مهره‌مار و رمالی توسط دستفروشان مترو نداشتیم، گفت: گزارشی نیز در این خصوص از جانب مردم به پلیس واصل نشده است.

رئیس پلیس متروی تهران در خصوص جیب‌بری کودکان در مترو نیز گفت: برخورد با این افراد بنا بر مقررات انجام می‌شود چرا که ما پلیس اطفال و دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اطفال داریم.

وی ادامه داد: رسیدگی به چنین امری با جرایم و بزه بزرگسالان متفاوت است؛ همچنین این کودکان اگر اتباع خارجی باشند در صورت شناسایی احکام و روند رسیدگی مربوط به خود را از طریق مراجع مرتبط دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.