خبر حزب‌الله لبنان از همکاری اطلاعاتی با فلسطین در جنگ غزه

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که طی جنگ اخیر غزه همکاری اطلاعاتی مشترکی با گروه‌های فلسطینی داشته است.

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگو با المیادین گفت: ژوئیه نقطه عطفی بود که اسرائیلی‌ها خودشان اذعان کردند که در تحقق اهدافشان شکست خوردند. ما به توازنی در بازدارندگی رسیدیم که باعث شد در طول این ۱۵ سال اسرائیل به خاطر ترس از پاسخ مقاومت به لبنان تجاوز نکند. ژوئیه ۲۰۲۱ درحالی می‌آید که آزادی قدس نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است. طرح فلسطینی‌ها برای عملیات جهادی و دفاعی برای کمک به قدس اسرائیلی‌ها را غافلگیر کرد. آن‌ها هم از زمان حملات و هم میزان حملات و آمادگی فلسطینی‌ها و پایداری آن‌ها و از اینکه سازمان اطلاعاتشان هیچ چیزی نمی‌دانست، غافلگیر شدند.

وی گفت: برای اولین بار شاهد عملیاتی فلسطینی در قدس هستیم که تمام فلسطینی‌ها و اعراب و مسلمانان را متحد کرد. جنگ قدس جنگ پیمان قدس است و تنها جنگ فلسطینی‌ها نیست.

وی درباره هماهنگی میان مقاومت لبنان و مقاومت فلسطین گفت: درباره هماهنگی با برادران فلسطینی باید بگویم که داده‌های اطلاعاتی لحظه به لحظه از داخل فلسطین درباره تحرکات اسرائیلی‌ها، برنامه‌ها و امکاناتشان وجود داشت. مقاومت لبنان برادران فلسطینی را به اطلاعات بسیار دقیقی مجهز کرد که در ارزیابی روند جنگ و چگونگی انجام عملیات دفاعی تأثیر داشت. شاید مهم ترین حادثه‌ای که همگان از آن اطلاع داشته باشند هدف گرفتن تونل‌ها توسط اسرائیلی‌ها بود. آن‌ها عملیات زمینی را تبلیغ می‌کردند و می‌گفتند فلسطینی‌ها را در داخل تونل‌ها از بین می‌برند اما اعضای مقاومت وارد تونل‌ها نشدند و مشخص شد که عملیات زمینی در کار نیست. برای اولین بار تمام گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که بخشی از محور مقاومت هستند و ایران از این محور با تمام امکانات خود دفاع می‌کند. اکنون روشن شده که محور مقاومت یک محور سیاسی نظامی رسانه‌ای فرهنگی متعهد است و آن‌ها از رهبری ایران بر جهان اسلام با سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حمایت می‌کنند.

نعیم قاسم درباره ماهیت روابط میان مقاومت فلسطین و بقیه محور مقاومت گفت: آزادی فلسطین مسئولیت فلسطینی‌ها است. ابتدا به دست فلسطینی‌هاست اما این محور پشتیبان و حامی آن‌هاست.

وی تأکید کرد: زمانی که به پیروزی‌های محور مقاومت در ایران، سوریه، عراق، یمن، فلسطین، لبنان و کل منطقه نگاه می‌کنیم در مقابل شاهد شکست محور مقابل هستیم؛ محور آمریکا اسرائیلی و اعراب خلیج فارس که خواهان نابودی مقاومت و سرنگونی پروژه آن هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.