قاضی‌زاده هاشمی: نیازمند حکمرانی دقیق در فضای مجازی هستیم

احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه«غیرمحرمانه» با موضوع « فضای مجازی، فرصت ها و آسیب ها»، فضای مجازی کنونی را یک تکنولوژی نوین ارتباطی دانست و گفت: وسعت نگاه‌ها به فضای مجازی متفاوت است. امروز تکنولوژی نوین ارتباطی سال به سال تغییر می یابد و اکنون هر فرد می تواند تولید کننده محتوا و پیام باشد.

وی به بحث تکنیک و تکنولوژیک و محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تکنیک در فضای مجازی در حال پیشرفت است که سایر حوزه ها نیز از آن تبعیت داشتند. کشور از لحاظ تکنیک و زیرساخت ها در فضای مجازی تغییرات بسیاری صورت داشته و رجوع مردم به اینترنت فوق العاده زیاد شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان مصرفی اینترنت کنونی با ۵سال گذشته تحول بسیار شگرفی ایجاد کرده است،تاکید کرد: حتی مصرف اینترنت در دوران کرونا و قبل از کرونا و نوع سبک زندگی مردم کاملا متفاوت شده است. بنابراین، ورود فضای مجازی به تک تک زندگی انسان ها در کشور اثرگذار بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در حوزه تولید محتوا خلاء های جدی وجود دارد. همچنین در حوزه حکمرانی و قانونگذاری در حوزه فضای مجازی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، باید گفت، علت برخی تنازعاتی که در سیاست گذاری فضای مجازی در کشور وجود دارد، خلاءهای قانونی است.

وی گفت: در حوزه فضای مجازی باید با مردم صادقانه صحبت کرد و در عین حال نیازمند سیاست مداری و حکمرانی دقیق و درست هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.