قیمت سکه امامی کاهش یافت

زمان دور جدید مذاکرات هنوز تعیین نشده است. تعیین نشدن زمان دور جدید مذاکرات یکی از مهم‌ترین محرک‌هایی بود که در هفته گذشته قیمت دلار را به بالای مرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان هدایت کرد. قیمت دلار در هفته گذشته بدون اینکه عرضه در بازار متشکل به صورت معناداری رشد کند به محدوده قبلی بازگشت و به نوسان خود بین ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان ادامه داد.

عرضه دلار در بازار متشکل از روز سه‌شنبه هفته گذشته رشد کرد و بالای متوسط سال جدید قرار گرفت. متوسط عرضه در سه روز کاری سه‌شنبه، چهارشنبه (هفته گذشته)و شنبه (هفته جاری) ۵ میلیون و ۸۸۳ هزار بود. متوسط عرضه از هفت فرودین ماه ۵ میلیون و ۴۲۴ هزار به دست می‌آید. فضای خبری مربوط به مذاکرات از زمانی که قیمت دلار در روز یکشنبه هفته گذشته به ۲۵ هزار و ۳۳۰ تومان رسید تغییر نکرده است.

آیا واکنش بازار در روز یکشنبه هفته گذشته احساسی بوده و دلار در این روزها روی نرخ تعادلی قرار دارد یا اینکه افزایش عرضه پس از بازگشت دلار به محدوده قبلی اجازه رشد مجدد قیمت را به دلار نداد؟ احتمالا هر دو این عوامل در بازگشت دلار و پایدار شدن آن در محدوده نوسان ۲۴ هزار و ۸۰۰ و ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان موثر بوده‌اند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «شناسایی ترمز قیمت دلار در روزهای اخیر» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.