اولین درخواست مردم از دولت  ابراهیم رئیسی

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ایستگاه ۲۸ خرداد به پایان رسید و اگرچه دیگر خبری از نظر سنجی ها از میزان رای کاندیداها نیست اما به تازگی مرکز افکار سنجی « کیو» که نتایج نسبتا دقیق تری درباره میزان مشارکت و رای نامزدها  را  پیش بینی کرده بود،  در آخرین نظرسنجی پسا انتخاباتی خود به سراغ مردم  رفته و نظر آن ها را در خصوص سیاست ها و مواضع دولت سیزدهم جویا شده است.

در بخشی از نخستین پیمایش ملی کیو پس از انتخابات ریاست جمهوری، که در تیرماه  و با حجم نمونه هزار نفر انجام شده، در پاسخ به این که به نظر شما مهم ترین اولویت دولت جدید باید چه باشد؟ ۵۶ درصد ،تلاش برای رفع تحریم ها و توسعه تجارت خارجی و ۴۴ درصد هم بی اعتنایی به تحریم ها و تکیه بر تولید داخلی را به عنوان  اولویت دولت سیزدهم انتخاب کرده اند .

با این حساب ۴۶ درصد مردم توجه چندانی به تحریم ها ندارند و طرفدار گزینه عدم مذاکره هستند زیرا تصور می کنند با تکیه بر تولید داخلی  می توان تحریم ها را بی اثر کرد.

این نظر سنجی نشان می‌دهد ۵۲ درصد از پاسخ گویان معتقدند دولت منتخب باید به ادامه مذاکره و تلاش برای احیای برجام بپردازد.در مقابل کمتر از یک‌چهارم پاسخ گویان بیان کرده اند که دولت باید از مذاکرات صرف نظر کند و از برجام خارج شود. همچنین ۲۵ درصد از پاسخ گویان اظهار کرده اند که نمی‌دانند دولت سیزدهم باید به مذاکرات احیای برجام ادامه دهد یا از آن صرف نظر کند.

در اکوایران ببینید : دستپخت روحانی و قالیباف برای رئیسی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.