انتقاد تند نمکی از مسئولان سیستان و بلوچستان

سعید نمکی ۲۱ تیرماه در نشست بررسی وضعیت کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان که در فرمانداری سراوان برگزار شد اظهارکرد: مردم همواره در زمینه‌های مختلف از جمله کرونا همراهی لازم را داشته‌اند اما بی‌توجهی برخی مسوولان و کوتاهی برخی افراد در این زمینه سبب شده تا فشار مضاعفی به همکارانم در حوزه سلامت وارد شود.

وی ادامه داد: مسوولان و بزرگان طوایف و نمایندگان باید در مناطق مختلف مردم سیستان و بلوچستان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا تشویق کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تامین واکسن کرونا برای سیستان و بلوچستان افزود: این استان اولین استانی است که واکسن را از ۵۰ سالگی آغاز کردیم و این منطقه نخستین دروازه ورود ما به سن‌های پایین‌تر است.

وی بیان کرد: هر چقدر واکسن تزریق شود مقدار بیشری واکسن به سیستان و بلوچستان ارسال خواهد شد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

نمکی تصریح کرد: از هیچ بیمار کرونایی در منطقه سراوان نباید پول اخذ شود و این امر به جدیت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این نقطه از ایران اسلامی شاید محرومترین و نیازمند ترین نقطه کشور بوده و امروز با دیدن بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سراوان احساس غرور می‌کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: احداث چنین مجموعه‌ای با ۶ اتاق عمل و بخش‌هایی مانند سی تی اسکن و ام آر آی با وجود تحریم‌های دشمنان باعث افتخار است.

وی ادامه داد: برخی بیمارستان‌ها به عنوان بیمارستان جایگزین طراحی شده‌اند و این امر به این معنی است که نیروی انسانی و امکانت بیمارستان قبلی به فضای جدیدی منتقل می‌شود.

نمکی با انتقاد از عملکرد برخی مسوولان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود امکانات و بودجه موجود نباید بیماران زیر پنکه بخوابند و حتما من در برگشت از این سفر با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند برخورد جدی خواهم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.