تکلیف کاربران ایرانی صرافی بایننس چیست؟

اف‌ای‌تی‌اف (FATF) یک سازمان فرادولتی است که راهبردها و استانداردهای مبارزه با جرائم مالی را طراحی و ترویج می‌کند. این استانداردها، پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر تهدیدهای مربوط به سیستم مالی بین‌المللی را هدف قرار داده است. کارگروه اقدام مالی FATF یا Financial Action Task Force، در سال ۱۹۸۹ و با نظر گروه هفت (G۷) تاسیس شد و مقر آن در پاریس است.

در ۲۱  ژوئن سال ۲۰۱۹  این نهاد توصیه ۱۶ خود را به روزرسانی کرد. توصیه ۱۶ FATF به نقل و انتقالات الکترونیکی مربوط می‌شود. FATF در این به‌روزرسانی، ارائه‌دهندگان خدمات مربوط به دارایی‌های مجازی را هدف قرار داده و آن‌ها را ملزم به جمع‌آوری اطلاعات توصیفی مربوط به فرستنده و گیرنده کرده است. اطلاعاتی که شرکت ارائه دهنده خدمات ملزم به جمع‌آوری آن‌هاست شامل نام، شماره کاربری، آدرس، شماره شناسایی ملی، شماره شناسایی مشتری،  تاریخ و موقیعیت ایجاد کننده کاربری و مشخصات ذینفع‌ها است. هدف از ایجاد این الزام مبارزه با پولشویی و شناسایی موارد تامین مالی تروریسم بود.

 

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «خطر توقیف پول ایرانیان در مهم ترین صرافی رمز ارز جهان/آیا بایننس برای ایران ناامن می شود؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.