یک اصلاح طلب دار فانی را وداع گفت

حزب اتحاد ملت به مناسبت درگذشت حاج مهدی عبایی خراسانی انسانی پیامی صادر کرد:

 

انا لله و انا الیه راجعون

حاج مهدی عبایی خراسانی انسانی والا و سرمشق نام‌آشنای اصلاح‌طلبی در خراسان، آرام سر بر آستان معبود و سریر خاک نهاد و همه اعضای حزب اتحاد ملت ایران اسلامی را مثل خانواده بزرگوار و همبستگان و همراهان فکری و سیاسی و اجتماعی  عزادار فراق خود کرد.

عبایی عمری با وارستگی و فرزانگی و فروتنی زیست و در هیچ عرصه‌ای از مبارزه علیه استبداد و تلاش برای پیشبرد اصلاحات غایب نبود. برای مردم همه چیز می‌خواست اما به رغم توانایی و شایستگی‌های فراوان هیچ وقت خواستار چیزی برای خویش نبود. از نخستین روزهای تاسیس جبهه مشارکت ایران اسلامی و بعدها حزب اتحاد ملت ایران اسلامی مسؤولانه به میدان آمد و همواره مسؤولیت منطقه خراسان را به عهده داشت.

بینش و تجربه و منش اخلاقی و عقلانی همواره او را در موقعیت گرانیگاه حزب و عموم اصلاح طلبان خراسان قرار می‌داد و میراث پدر عابد و آگاه و برادر روشن‌بین و شجاعش مرحوم آیت‌الله محمد عبایی خراسانی را در همه جا زنده نگاه می‌داشت.در کمال سادگی زیست و در نهایت آرامش رفت، اما در زندگی پر بار سیاسی و تشکیلاتی‌اش راهگشای مشکلات فراوان بود و به همه ما در همه جا آرامش می داد. 

به همسر، فرزندان و همه بازماندگان عبایی عزیز و اصلاح‌طلبان خراسان و عموم همراهان و همکاران ایشان بخصوص اعضاء حزب این واقعه تلخ را تسلیت می گویم. یادش گرامی باد!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.