وعده جدید کرونایی؛ واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال تا پایان دی ماه

دکتر جعفر صادق تبریزی امروز در نشست با مسئولان بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: این مهم زمانی محقق خواهد شد که واکسن تولید داخل در کشور به حد قابل قبولی برسد و به دست ما برسد و تزریق واکسن با سرعت انجام بگیرد.

وی افزود: کل واکسیناسیون در کشور پوشش ۷۳ درصدی داشته است و در تهران واکسیناسیون ۸۱ درصد افراد بالای ۷۰ درصد انجام گرفته است.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کشورهای مختلف در حوزه خدمات اساسی حوزه بهداشت با شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیدند.

تبریزی ابراز داشت: در ایران نه تنها خدمات اساسی کم نشد بلکه بیشتر هم شد و خدمات بسیاری به مردم ارایه داد.

وی عنوان کرد: حوزه بهداشت منابع محدودی دارد و هزینه های مقابله با کرونا هم اضافه شد اما با این وجود منابع اضافه نشد.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علی رغم تحریم ها و محدودیت ها، کمبود ها حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه ها هیچ کدام خدمات خود را تعطیل نکردند و خدمات فعال برای کرونا ارایه دادند.

تبریزی بیان کرد: یکی از دلایل عمده کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا ارایه خدمات بخش سیستم بهداشت سرپایی به مردم بوده است.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سه هفته گذشته برخی کشور ها به دلیل فشار آمریکا از دادن واکسن به ایران امتناع می کردند که خوشبختانه هم اینک واکسن تولید داخل اضافه شده است.

وی ادامه داد: از پنجشنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته آینده بین ۶ تا هفت میلیون دوز واکسن به دست مان خواهد رسید که اینها جدای از واکسن برکت هستند.

تبریزی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزو دانشگاه هایی بوده که کارهای درخشانی در زمینه مقابله با کرونا انجام داده است.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در این ایام خدمات قابل توجهی در زمینه کرونا به مردم ارایه داده است و در کنار مردم بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان ۸۰ درصد بوده که بیش از میانگین کشوری است.

محمد مهدی بانشی افزود: مشکل اصلی در استان برگزاری تجمعات و دورهمی هاست که پیش از این برخی مراسمات عزا با حضور حدود هفت هزار شرکت کننده برگزار می شود.

وی ادامه داد: پایانه های دورن شهری و تعمیرگاه ها مراکزی هستند که رعایت پروتکل ها در آن ها به خوبی انجام نمی گیرد.

بانشی تصریح کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۸۲۲ نفر در استان تست شان مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۷۰۵ نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: تاکنون ۳۳ هزار دوز واکسن کرونا در مرحله نخست و ۱۸ هزار دوز در مرحله دوم در استان تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۱ هزار دوز دیگر نیز این هفته و هفته آینده تزریق خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.