دستور رئیس قوه قضاییه برای تهیه لیست تمامی محکومان امنیتی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مبارزه با مفاسد عموما در عرصه های مختلف و مفاسد اقتصادی خصوصا جزو اولویت های دستگاه قضا بوده و خواهد بود و در دوره جدید بیش از گذشته برخورد با انواع فساد مورد اهتمام قوه قضاییه قرار خواهد گرفت. حجت الاسلام محسنی اژه ای جزو پیشگامان مبارزه با مفاسد در قوه قضاییه بودند. در دوره جدید امر مبارزه با فساد در عرصه های مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت. امیدوارم با تصویب به موقع نیازمندی های قانونی ما در مجلس، مبارزه با فساد را ارتقا ببخشیم.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره رویکرد رئیس جدید قوه قضائیه در خصوص محکومان امنیتی و اصحاب رسانه گفت: رویکردی که ما در قوه قضائیه از رئیس جدید قوه قضائیه دیده‌ایم این است که در اجرای قانون فرقی میان محکوم امنیتی و غیر امنیتی قائل نیست و همه دادرسی‌ها باید مطابق با ضوابط قانونی باشد. در رویکرد جدید ارفاق‌های قانونی شامل محکومان امنیتی و رسانه هم خواهد شد که شامل برخورداری از ارفاق‌های قانونی دایر بر رفتار محکوم علیه، اظهار ندامت او و جبران گذشته است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: در همین آغاز دوره جدید ریاست حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، دستور داد تا لیست تمامی محکومان امنیتی با قید مجازات و نحوه رفتار آنها تهیه و بررسی شود و هر کدام از این محکومان که شایستگی و استحقاق برخورداری از ارفاق‌های قانونی را داشته باشند برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.