وزیر دفاع استرالیا نیز روز یکشنبه پایان حضور نظامی ارتش این کشور را در جنگ بیست ساله افغانستان اعلام کرد. استرالیا طی هفته‌های گذشته بتدریج نظامیانش را از خاک افغانستان خارج کرده بود. 

دولت کانبرا در ماه آوریل [فرودین] از عزمش برای خروج باقیمانده نظامیان خود تا ماه سپتامبر همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از کشور جنگ زده افغانستان خبر داده بود. 

دولت چین نیز روز شنبه اعلام کرد که ۲۱۰ نفر از شهروندان خود در افغانستان را پیش از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور خارج کرد. اداره امور کنسولگری چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت چین به شهروندان خود توصیه می‌کند برای حفظ سلامتی خود، افغانستان را در سریعترین زمان ممکن ترک کنند».

این در حالی است که یک مقام پنتاگون روز دوشنبه گفت ۹۵ درصد از روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز پنجشنبه شب اعلام کرد، مأموریت نیروهای این کشور از افغانستان تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور) خاتمه می‌یابد.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، شبه‌نظامیان گروه طالبان نیز به حملات خود افزوده و در هفته‌های گذشته مناطق وسیعی را به کنترل خود در آورده‌اند.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

فرانسه از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.