به نوشته این روزنامه، این بحث و رایزنی‌ها به دلیل نگرانی از نقض‌های شدید حقوق بشر در مصر است و تصمیمی درباره تعلیق این بخش از کمک‌های نظامی آمریکا به مصر ظرف چهار هفته اتخاذ خواهد شد.

این روزنامه فاش کرد از مکاتباتی مطلع شده که اشاره دارند، مسؤولان وزارت خارجه آمریکا مساله احکام اعدام در حق ۱۲ عضو اخوان المسلمین مصر را در بحث‌های خصوصی با همتایان مصری مطرح کرده‌اند.

این روزنامه افزود: اعضای کنگره از تیم بایدن می‌خواهند که با توجه به وعده انتخاباتی بایدن در زمینه اینکه حقوق بشر را اولویت خود در سیاست خارجه‌اش قرار می‌دهد اموال مصر را بلوکه کند. آنها معتقدند، اولویت در حال حاضر تعلیق حکم‌های اعدام مخالفان است.

پولتیکو افزود:‌ عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر در سفر ماه گذشته میلادی خود به واشنگتن ادعایی را مطرح کرد که تعجب قانون‌گذاران نگرانِ حقوق بشر مصر را برانگیخت.

کامل در زمان حضورش در مقر کنگره اصرار داشت که بگوید آمریکا در سال ۲۰۱۵ وعده کرده بود اگر مصر محمد سلطان، فعال آمریکایی را آزاد کند او بقیه حکم حبس ابد خود را در زندانی در آمریکا می‌گذارند لذا کامل سوالی درباره آزاد بودن سلطان که در حال حاضر ساکن ویرجینیا است، مطرح کرد.

این روزنامه عباس کامل را "کارشناس جاسوسی" خواند که به کارمندان کنگره و مسؤولان دیگر سندی را داده داده بود که روزنامه به نسخه‌ای از آن دست یافته و به نظر می‌رسد این سند توافقنامه‌ای بین مسؤولان مصری و آمریکایی برای ترتیب اثر دادن چنین مساله‌ای بوده و میان آنها امضا شده است.

پولتیکو افزود: مسؤولان وزارت خارجه که بر حقوق بشر متمرکز هستند خواستار لغو کمک‌ها شده و اشاره کردند عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر به صراحت نظامی بسیار سرکوب‌گر را هدایت می‌کند که سازشی با هیچ مخالفی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.