چند توصیه به وزارت امور خارجه دولت سیزدهم

وحید عذیری در خبرآنلاین نوشت: پس از پیروزی آیت الله رئیسی، هجمه ها و تقابلات زیادی در عرصه خارجی نسبت به پیروزی ایشان صورت گرفت. اما در واقع، حقیقت امری دیگری میباشد که رسانه های بیگانه چهرهای خصومت آمیز، از نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت ایشان نشان میدهند.

 ولیکن با توجه به عملگرایی و دعوت از تمامی گروههای داخلی توسط آیت الله رئیسی، میتوان امیدوار به هر چه بهتر نمودن چهره کشورمان و دولت سیزدهم در راستای بهره برداری بیشتر منافع در حوزه منطقه غرب آسیا بود. این مهم می بایست توسط وزارت امور خارجه صورت گیرد؛ که توصیه هایی برای هر چه بهتر شدن روند صلح و همکاری برای دولت ایشان در زمینه مذکور دارم:

بیشتر تقابلات کشورهای همسایه، براساس برداشت ذهنی که مقامات دولتهایشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند، صورت میپذیرد. در این راستا، وزارت امور خارجه میبایست ضمن حفظ و گسترش ارتباط دائم و پیوسته خود با کشورهای منطقه، بالاخص حوزه خلیج فارس، بهتر است که در راستای اعتمادسازی هر چه بیشتر طرفین، سرمایه گذاری در این کشورها را (اقتصادی، علمی- فرهنگی، نظامی و ...)  مد نظر قرار دهد.

دولت سیزدهم روند سرمایه پذیری از خارج به داخل در امور مختلف را تسهیل و تضمین کند. بدیهی است که این امر منجر به وابستگی بیش از پیش شده و روند صلح منطقه ای را در پی خواهد داشت.

گسترش و اشاعه فرهنگ و صلح دوستی ایرانیان در عرصه ملی و بین المللی؛ (عدم هر گونه تجاوز در ۲۰۰ سال گذشته).

برگزاری همایشات منطقه ای در تهران، با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای منطقه،

ایفای نقش میانجیگر بین کشورهای دارای اختلاف با یکدیگر در منطقه غرب آسیا،

انتقال فناوریهای روز (مانند دادن فرمول واکسن کرونا، نانوتکنولوژی، پتروشیمی، و ...) به کشورهای منطقه جهت نشان دادن حُسن نیت و اعتمادسازی،

همکاری بیشتر با سایر کشورهای منطقه در جهت امنیت خلیج فارس و دریای عمان

برگزاری زرمایشات مشترک نظامی با کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی، قطر؛

ارتباط بیش از پیش با کشورهای صلح جو در منطقه، بالاخص کشور عمان

شناسایی نقاط ضعف همسایگان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی، و پیشنهاد کمک جهت رفع این مشکلات،

ترانزیتی نمودن خاک و آسمان ایران برای کشورهای منطقه، جهت ارسال هر چه بیشتر و راحت تر محصولات خود از طریق ایران.

همکاری بیشتر در زمینه عامه پسند در منطقه غرب آسیا (حقوق بشر، اقلیم و محیط زیست و ...)

بدیهی است که عمل به این دسته توصیه ها، منجر به بهبود کمی و کیفی چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به تَبع آن، دولت سیزدهم میگردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.