جزئیات دیدار حریری و السیسی

به گزارش سایت النشره، رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه مصر در جریان دیدار با نخست وزیر مکلف لبنان اعلام کردند، گروه‌های لبنانی باید منافع عالی کشور را بر منافع محدود ترجیح دهند.

عبدالفتاح الالسیسی، رئیس جمهوری مصر با نخست وزیر مکلف لبنان دیدار کرد.

رئیس جمهوری مصر بر حمایت تمام قد خود از روند سیاسی مد نظر سعد حریری که هدف آن بازگرداندن ثبات به لبنان و مقابله با چالش‌های کنونی است و همچنین بر حمایت از تلاش‌های وی برای تشکیل دولت تاکید کرد.

وی بر اهمیت یکپارچگی تلاش‌های همگانی برای حل و فصل هرگونه اختلافات در این زمینه جهت بیرون‌رفت لبنان از وضعیت کنونی و تقویت توانمندی‌های ملت لبنان و وحدت ملی تاکید کرد.

سعد حریری نیز تلاش‌های مصر برای حمایت جهانی از لبنان در زمینه‌های مختلف در سایه ادامه چالش‌های سختی که ملت لبنان به ویژه در سطح سیاسی و اقتصادی با آن رو به رو هستند را ستود.

وی بر تقویت روابط تاریخی مستحکم لبنان که دو کشور دوست را به هم مرتبط می‌سازد، تاکید کرد و نقش حیاتی مصر به عنوان پایه اساسی برقراری ثبات منطقه عربی را ارج نهاد.

در جریان این دیدار سعد حریری و عبدالفتاح السیسی در خصوص صحنه سیاسی لبنان، راه‌های تقویت همکاری دوجانبه بین دو کشور برادر و همچنین تحولات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

قبل از این دیدار سامح شکری، وزیر خارجه مصر با نخست وزیر مکلف لبنان دیدار کرده بود.

سامح شکری در جریان این دیدار از گروه‌های لبنانی خواست، منافع عالی کشور را بر منافع محدود ترجیح دهند.

وزیر خارجه مصر همچنین تاکید کرد که کشورش از لبنان در مسیر پشت سر گذاشتن وضعیت کنونی حمایت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.