جنجال یک مراسم تلویزیونی در فضای مجازی

طی این مراسم صداوسیما از خانواده‌هایی با چهار فرزند به بالا تجلیل کرد و حمید شاه آبادی معاونت سیما هم طی یک سخنرانی به مدح این اتفاق در میان کارکنان صداوسیما پرداخت و خواستار پرداخت به فرزندآوری در سریال‌ها شد.

شاه آبادی در این مراسم گفته بود: «رسانه ملی مأموریت جدی دارد تا الگوی خانواده اسلامی – ایرانی را معرفی کند؛ بنابراین لازم است نمایش خانواده‌هایی با چهار فرزند و سایر مولفه‌های خانواده مطلوب در برنامه سازی و سریال‌ها، به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. سریال «دودکش ۲» با رویکرد خانواده محوری و چند فرزندی نمونه موفقی است.»

شاه آبادی از این حیث از فصل دوم سریال «دودکش» یاد کرد که به این قضیه توجه کرده است. فصل اول «دودکش» حدود ۹ سال پیش روی آنتن رفت و حالا با گذشته یک فاصله ۹ ساله از فصل اول و فاصله چند ساله از سریال «پادری» که با نام دیگر اما با قصه همان قالیشویی و همان بازیگرها روی آنتن رفت دو خانواده این سریال هر یک صاحب فرزند دیگری هم شده بودند.

این مراسم البته از طرف امور بانوان و خانواده صداوسیما برگزار شده بود که معمولاً کمتر اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند و یا حداقل کمتر فعالیت‌هایشان رسانه‌ای می‌شود و بیشتر واکنشی به اتفاقات سازمانی بوده است که یک بار آن نسبت به حضور زنانی با روبنده در یکی از برنامه‌های تلویزیون و یک بار هم نسبت به دیالوگ احسان علیخانی در برنامه «ماه عسل» که گفته بود «شوهر نیست» از طرف پروین سلیحی مدیر امور بانوان تذکر دریافت کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.