تذکر جدی امام جمعه یزد درباره گرانی ها/ هشدار آل هاشم به هیئت‌های عزاداری

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله تنش میان امارات و عربستان،طالبان در افغانستان، گله‌مندی مردم از جمله روستاییان از برخی سازمان‌ها، عید غدیر، عید سعید قربان، عزاداری محرم،کادر درمان،  تحلیف رئیس جمهور منتخب اشاره کردند.

مردم روستایی قربانی عدم‌همگرایی مسؤولین

فارس نوشت: آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلای این شهر با اشاره به سالروز شهادت جمعی از زائران خانه خدا که آل‌سعود با همکاری آمریکایی‌ها آن‌ها را به شهادت رساندند، اظهار کرد: مکه و مدینه حرم امن خدا بوده و کسی در این دو شهر حق کشتن هیچ موجودی را ندارند اما آل‌سعود زائران خانه خدا را به شهادت رساند که باید تاوان بدهند، البته پادشاه آل‌سعود در همان سال با به درک واصل شدن تاوان داده و باقی هم تاوان خواهند داد.

وی با بیان اینکه تنش میان امارات و عربستان و باتلاق خونی که در یمن ایجاد کرده و درحال خفه شدن است آل سعود را در شرایط تنهایی قرار داده، گفت: آمریکایی‌ها ذلیلانه در حال خالی کردن منطقه هستند و آل‌سعود تنها شده، خود می‌دانند که در چه شرایطی سختی قرار گرفته چرا که کسی به کمک او نخواهد آمد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه امروز شیعه در سایه رهبری امام و هدایت رهبری تکیه‌گاهی برای همه فرق اسلامی شده است، افزود: شیعه عاقل است و این چهل‌وسه سال انقلاب در سایه تلاش‌های مردم و رهبری امام (ره) وآیت‌الله خامنه‌ای تکیه گاه دنیا شده است. 

امام جمعه گیلان : در این ۴۳ سال، شیعه تکیه گاه دنیا شده /هشدار آل هاشم به هیئات‌های عزاداری

امام جمعه رشت با اشاره به شهادت حضرت مسلم سفیر امام حسین علیه‌السلام بیان کرد: این روزها روزهای ذلت آمریکایی‌ها در عرصه بین الملل است و بایدن هم همواره در حال چرت زدن است و به اعتراف سیاستمداران غربی، ریاست جمهوری برای بایدن دیر بوده است. 

فلاحتی با اشاره به ساخت محل استراحت دویست هزار سرباز در قطر توسط آمریکا افزود: حدود سه هزار میلیارد دلار برای این منطقه خرج کرده تا تسلط بر منطقه داشته باشند اما امروز مفتضحانه در حال خارج شدن است اما کارهای خاموش و تلخی از جمله در افغانستان انجام می‌دهند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به وضعیت دولت مرکزی و طالبان در افغانستان تصریح کرد: افعانستان امروز میدان تاخت‌وتاز شده و دولت مرکزی آن‌ها هم دلداده آمریکا است خیلی از شهرهای‌ آنان به دست طالبان افتاده و ایران اگر بتواند در عرصه بین الملل یک وفاق بین دولت مرکزی و طالبان‌ ایجاد کند می‌تواند در آسیب ندیدن مردم  تاثیرگذار باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز شاهد ذلت خوی استعمار در منطقه هستیم، گفت: این سیاست جمهوری اسلامی است تا غرب آسیا میدان تاخت‌وتاز استکبار جهانی نباشد و این مهم در سایه تلاش حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم رقم خورده است. 

وی با بیان اینکه شناخت امام یکی از موضوعات مهم از نگاه اسلام است، افزود: هرچه ما انسان‌ها در دنیا آسیب می‌بینم در عدم شناخت درست حجت خداست. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به گله‌مندی مردم از جمله روستاییان از برخی سازمان‌ها بیان کرد: یک فرد روستایی در زمین خود برای فرزندش خانه می‌سازد و همه مجوزها را گرفته و با درآمد کم خود خانه را به نتیجه می‌رساند که به یکباره سازمان دیگر، آن را تخلف تلقی کرده و حکم تخریب خانه را می‌گیرد.

فلاحتی با ابراز تعجب از عدم اطلاع دستگاه‌ها از قوانین واحد و اذیت کردن مردم گفت: عدم هماهنگی یعنی ادارات هنوز از قوانین هم مطلع نبوده و به مردم آزار می‌رسانند. 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه به این سازمان‌ها هشدار می‌دهم تا به مردم و روستایی ها آزار نرسانند، گفت: به سازمان‌ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید می‌کنم که به روستایی آزار نرسانید و اُف مردم را شامل حال خود نکنید اما این عزیزان روستایی علی‌غم داشتن همه مجوزها، قربانی عدم‌همگرایی مسؤولان می‌شوند. 

قبل از عید غدیر به استقبال عزاداری امام حسین(ع) نرویم / لزوم برگزاری باشکوه جشن عید غدیرخم

فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است، اظهار داشت: رخداد غدیر در ۱۸ ذالحجه سال۱۰ قمری، تنها یک حادثه تاریخی نیست؛ غدیر تنها یک سرزمین نیست بلکه غدیر یک تفکر است، نشانه‌ای برای تدوام خط نبوت است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: غدیر یک چشمه است که تا پایان هستی جوشان خواهد بود، روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خوشنودی خداوند متعال است، غدیر نه تنها تاریخ نه جغرافیا و نه روایت بلکه ولایت است. 

وی با بیان اینکه عید غدیر عید ولایت است، گفت: این عید، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی است.

آل‌هاشم هدف غدیر را برپایی حکومت عدل الهی دانست و یادآور شد: ولایتمداری درس جاودانه غدیر است، از این جهت این عید را هر چقدر زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تبریک عید سعید غدیر برگزاری جشن‌های بزرگ و باشکوه در این عید را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایر نکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه محلات، مساجد و دیگر اماکن عمومی باید رنگ و بوی عید به خود بگیرد و در شأن عید غدیر آذین بندی شود، متذکر شد: فضای مجازی هم فرصت بسیار مغتنمی است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت آموزه‌های غدیر را تبیین و تشریح کرد.

امام جمعه گیلان : در این ۴۳ سال، شیعه تکیه گاه دنیا شده /هشدار آل هاشم به هیئات‌های عزاداری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر شناخت بیشتر مؤمنان در موضوع واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر نقش بسیار سرنوشت ساز در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و این واقعه مهم ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) بود که به جا آورد، ماموریتی که انجام آن به منزله پیام رسالت بود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید طرح مسئله غدیر عامل وحدت بین مسلمانان باشد، گفت: باید در این ایام به احسان و انفاق توجه ویژه از سوی مؤمنان و پیروان حضرت علی(ع) وجود داشته باشد و با نیت های خیر از نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا دست‌گیری داشته باشیم.

وی بار دیگر تاکید کرد: هیئات عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود.

آل هاشم با بیان اینکه عرفه روز دعا، نیایش، خودشناسی و روز اعتراف به گناهان است، اظهار داشت: عید قربان روز بزرگی است، روزی که حضرت ابراهیم(ع) جد بزرگوارش پیامبر اسلام(ص) سربلند از امتحان بیرون آمدند.

خطیب جمعه تبریز در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه دم تربیت صحیح فرزند، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد، گفت: فرزندان صالح، باقیات اصلاحات و صدقات جاریه برای والدین هستند که برکات این فرزندان برای پدر و مادرشان جاری خواهد بود.

وی افزود: پدر و مادرها مبادا در دوره حیاتی فرزند خود یعنی کودکی و نوجوانی، از تربیت او غافل شوند.

آل‌هاشم گفت:  یکی از اصول اساسی و طلایی در تربیت فرزند، برخورد کریمانه و محبت با او است و  بدترین نوع رفتار والدین با فرزند، تحقیر کردن اوست، اگر فرزند در کودکی تحقیر شود موقع بزرگسالی و استقلال، انتقام می گیرد.

شورای نگهبان دیده‌بان اسلام، انقلاب و جمهوریت است 

مهر نوشت: آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به اهمیت حل مشکلات جوانان اظهار کرد: باید حل مشکلات جوانان اعم از اشتغال، مسکن و ازدواج مورد توجه مسئولان قرار گیرد و رهبر معظم انقلاب به استفاده از ظرفیت جوانان برای پیشرفت کشور نگاه ویژه دارند و در بیانیه گام دوم انقلاب و سخنرانی‌ها بارها این موضوعات تذکر داده‌اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شواری نگهبان افزود: شورای نگهبان مورد تأیید امام خمینی (ره) بود و همچنین این نهاد دیده‌بان و حافظ اسلام و انقلاب و جمهوریت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز تأسیس بهزیستی تصریح کرد: بهزیستی دارای وظایف متعددی است که خدمات بسیاری به جامعه ارائه می‌دهد و باید سایر دستگاه‌ها به بهزیستی در مورد حل مشکلات سالمندان، بچه‌های بی سرپرست و کودکان کار کمک کنند.

علما بیان کرد: ۲۷ تیر ماه مصادف با هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) است که پیامبر اکرم (ص) نام محمد و لقب باقرالعلوم به معنای شکافنده علم را برای ایشان انتخاب کردند.

وی خاطر نشان کرد: امام محمد باقر (ع) به مدت ۱۹ سال امامت جامعه را برعهده دارند و ایشان پایه گذار انقلاب فرهنگی در زمان خود بودند که امام خمینی (ره) با تکیه بر سیره امام باقر (ع) در اوایل انقلاب، انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها را مطرح کردند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنان امام باقر (ع) گفت: بر اساس سخن امام باقر (ع) هیچ علم و ثروتی برای انسان همانند سلامتی نفس نبوده و ایشان می‌فرمایند انسان در تمام امور زندگی باید همراه با سلامت باشد.

علما ادامه داد: بر اساس سخنان امام باقر (ع) فرمایند در روز قیامت با توجه به علم، آگاهی و بصیرت از انسان سوال به عمل می‌آید.

وی با اشاره به روز عرفه و عید قربان افزود: روز عرفه روز نیایش است که امام حسین (ع) آن دعا پرفیض را قرائت کردند و روز عید قربان نماز عید انجام خواهد گرفت.

دولت سیزدهم کار سختی برای جبران عقب ماندگی ها دارد

مهر نوشت: حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش اسالم ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه ذیحجه و توصیه به استفاده از فرصت‌های معنوی مثل روز عرفه و عید قربان با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) به بیان نقش آن امام بزرگوار در ایجاد اتحاد و وحدت در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: به لطف خدا امروز جمهوری اسلامی توانسته است مصداق عملی توصیه‌های ایشان در ایجاد وحدت مسلمین باشد.

امام جمعه اسالم با اشاره به تحولات منطقه به ویژه در دو کشور افغانستان و عراق، گفت: خروج نیروهای آمریکایی پس از سال‌ها اشغالگری نشان از شکست حضور پرهزینه آنها در منطقه دارد.

وی ادامه داد: آمریکا با وجود همه تلاش‌ها برای ناامن کردن کشورهای همسایه ایران و در نهایت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از این منطقه خارج می‌شود.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه یقیناً ایران از تحولات منطقه غافل نیست و به بهترین وجه تحرکات کشورهای مختلف برای اعمال نفوذ بر کشورهای همسایه را در نظر دارد، اضافه کرد: حفظ استقلال و حاکمیت کشورها و تأمین منافع مردم سیاست اصلی ایران در قبال کشورها و ملت‌های مختلف است که با لحاظ کردن کرامت و حفظ جایگاه جمهوری اسلامی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان تحلیف رئیس جمهور منتخب، افزود: دولت جدید کار بسیار سختی در پیش دارد چرا که باید علاوه بر انجام وظایف خود عقب ماندگی‌های سال‌های اخیر را نیز جبران کند.

حجت الاسلام باقری ضمن تبریک ۲۶ تیر ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان به دستور حضرت امام خمینی (ره) از اقدام قاطع و انقلابی شورای نگهبان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تقدیر و تشکر کرد و افزود: شورای نگهبان در حقیقت به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرد و بدون تعارف و مماشات افرادی را که شایستگی اداره کشور را نداشتند از گردونه انتخابات خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان حافظ و پاسدار قانون اساسی و حقوق مردم ایران است و نمی‌تواند بخاطر مصالح و منافع شخصی با سرنوشت مردم بازی کند، اظهار کرد: در جایی که احتمال دارد مردم در تصمیم گیری و انتخاب تحت تأثیر تبلیغات منفی دیگران قرار بگیرند شورای نگهبان وظیفه دارد واقعیت و حقیقت را برای مردم آشکار کند و با حفظ حرمت و آبروی افراد اجازه ورود افراد فاقد صلاحیت را به عرصه انتخابات‌های گوناگون ندهد.

امام جمعه اسالم با تبریک هفته تأمین اجتماعی و تقدیر از تلاش‌های دست اندرکاران و کادر درمانی مجموعه بزرگ تأمین اجتماعی، از مسئولین کشوری و استانی خواست با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی و وجود ظرفیت و امکانات با فعالیت درمانگاه اسالم به صورت دو شیفت و ایجاد زمینه اشتغال برای افراد جدید موافقت کنند.

 

حضور پرقدرت در عرصه های بین المللی تضمین کننده اقتدار ایران است

مهر نوشت: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور و در جهان ایجاد شده است باید در اجرای برخی از فعالیت‌های اجتماعی احتیاط را مدنظر قرار داد اما نباید در انجام فرایض دینی کوتاهی کرد.

امام جمعه شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: بیان چند هزارباره مشکلات هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کند و باید به جای بیان مشکلات به دنبال برطرف کردن آن و پیدا کردن راه حل مشکلات باشیم این در حالی است که بسیاری از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم بر اساس برنامه‌ریزی هایی است که دشمنان برای ما طراحی کرده‌اند. در نقطه مقابل همه افرادی که می‌خواهند مشکلات جامعه برطرف شود باید در جست‌وجوی راه حل مشکلات باشند.

امام جمعه گیلان : در این ۴۳ سال، شیعه تکیه گاه دنیا شده /هشدار آل هاشم به هیئات‌های عزاداری

تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) در ادامه خطبه‌های نماز جمعه شیراز عنوان کرد: یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که باید در زندگی به آن توجه ویژه‌ای شود برنامه ریز مالی است که می‌تواند مشکلات افراد را تا حد قابل توجه‌ای کاهش دهد از این رو باید برای تمامی فراز و نشیب‌های زندگی برنامه‌ریزی کرد.

آیت الله دژکام بیان کرد: دیدگاه افراد در جامعه شاید متفاوت باید که این تفاوت دیدگاه در جامعه به رأی تفسیر شده و با مسئله حکم بسیار متفاوت است. اکنون حکم مقام معظم رهبری در خصوص مسائلی که مربوط به شورای نگهبان است آن بوده که شورای نگهبان عادل و صادق است و حکم آن در جامعه عادلانه است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر نگاهی به تحولات منطقه داشته باشیم طی ۲۰ سال گذشته آمریکا به افغانستان حمله کرد و اکنون به دنبال فرار از این کشور است زیرا تمامی منابع داخلی این کشور را به تاراج برده‌اند و باید گفت اگر به دنبال توسعه هستیم نباید چشم ما به کشورهای بیگانه باشند.

او ادامه داد: با تکیه بر منابع داخلی می‌توان در عرصه‌های بین المللی افتخار آفرینی و اقتدار خود را تثبیت کرد و اگر حرکتی در کشور در راستای افزایش اقتدار صورت بگیرد تمامی آحاد مردم حامی رئیس جمهور خواهند بود.

دولت آینده برنامه ریزی لازم برای تامین آب و برق انجام دهد

مهر نوشت: حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره به مشکلات مربوط به کمبود آب و برق در استان طی روزها و هفته‌های اخیر گفت: صرفه جویی مردم و مسئولان برای گذر از این شرایط بحرانی ضروری است و همه باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به خروج خفت‌بار نیروهای آمریکایی از منطقه گفت: این امر نشان دهنده اهمیت مقاومت در مقابل استکبار جهانی به عنوان مهمترین عامل پیروزی است.

حجت الاسلام قریشی افزود: نیروهای آمریکایی طی هفته‌های اخیر به صورت شبانه و با خواری از منطقه خارج می‌شوند و این امر مهمترین نشانه شکست آنان در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آغاز دهه ولایت از چهارشنبه هفته آینده، همزمان با عید قربان اظهار کرد: این دهه بهترین فرصت برای تبیین آموزه‌های مربوط به اهمیت ولایت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: بر همه ما وظیفه است که از اعمال مربوط به این هفته از جمله نماز عید سعید قربان غفلت نکنیم و در صفوف فشرده، اتحاد خود را به دنیا نشان دهیم.

وی همچنین با تبریک عید سعید قربان که در اواخر هفته آینده است، بیان کرد: در این روز بسیاری از مردم اقدام به ذبح قربانی می‌کنند که با توجه به وضعیت معیشتی نامناسب بسیاری از خانواده‌ها، بهتر است این گوشت قربانی بین نیازمندان تقسیم شده و از آنان غفلت نکنیم.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به فرارسیدن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان بیان کرد: والدین از این فرصت استفاده کرده و در راستای تربیت بیش از پیش کودکان و نوجوانان اهتمام لازم را داشته باشند.

 

نمایندگان استان یزد در پیگیری مسئله آب جدیت به خرج دهند

مهر نوشت: آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه خداوند متعال همه جهان آفرینش را بر محور انسان خلق کرده و برای انسان جایگاهی والا در نظر گرفته است، اظهار داشت: انسان نیز باید در مسیر کمال قدم بردارد و بتواند شکرگزار این همه نعمت الهی باشد.

وی با اشاره به نعماتی که خدا به انسان داده که مهمترین آن حیات و زندگی است، افزود: انسان عاجز از شکرگزاری این همه نعمت است اما حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد این است که معصیت نکند و در خلاف مسیری که خدا دستور داده، قدمی برندارد و در مسیر حفظ قرآن، خوبی‌ها، دین، ارزش‌های دینی، انقلاب و نظام اسلامی حرکت کند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه پیشه کردن تقوا و کمک و مرحمت به یکدیگر از دستورات الهی است، عنوان کرد: خداوند متعال زمینه‌های بسیاری فراهم کرده که به عنوان یک بنده واقعی حق خود را ادا کنیم که یکی از این زمینه‌ها روز عرفه است که در این روز باید از خدا درخواست کنیم تا همه ما را در مسیر انسانیت قرار دهد.

وی، عید قربان را نیز یکی دیگر از جلوه‌های انسانیت و بندگی دانست و بیان کرد: بنده با تقوا، همواره تسلیم در برابر امر و اراده خداست و حضرت ابراهیم (ع) به واسطه همین ویژگی، حاضر شد فرزند خود را در راه خدا ذبح کند و خدا او را از این آزمایش الهی سربلند بیرون آورد زیرا او همواره تسلیم امر و اراده خدا بود.

عرفه روز نیایش و قرب الهی است

ناصری تصریح کرد: بسیاری از ما حتی ذره‌ای از خودخواهی و هوای نفس خود برای رضای خدا دست نمی‌کشیم در حالی که اگر تقوا داشته باشیم، تسلیم در برابر اراده خدا هستیم تا به قرب الهی دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: در روز عرفه با اندیشه و دقت و توجه به مفهوم عرفه در این مراسم شرکت کنید زیرا عرفه، روز نیایش و روز قرب الهی است و باید با خدا راز و نیاز کرد و از خدا خواست که انسان را در مسیر انسانیت قرار دهد.

امام جمعه گیلان : در این ۴۳ سال، شیعه تکیه گاه دنیا شده /هشدار آل هاشم به هیئات‌های عزاداری

خطیب جمعه یزد با تاکید بر اینکه فلسفه عید قربان، قربانی کردن هوای نفس و علاقه‌مندی‌ها در راه رضای خداست، یادآور شد: نباید از این فرصت‌ها برای اطاعت حق، قرب خداوند متعال و بندگی خالصانه غافل شویم.

ناصری در خطبه دوم نمازجمعه نیز با اشاره به شهادت امام باقر (ع) در هفتم ذی الحجه و فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل، اظهار داشت: یکی از حرکت‌های علمی که امام باقر (ع) در تدوین مسائل و تبیین موارد و چارچوب مسائل اسلام داشته، اتفاق نظر مسلمین و ایجاد وحدت بین آنهاست به ویژه در فریضه حج است.

تدبیر امام باقر (ع) برای حفظ وحدت شیعه و سنی در مناسک حج

وی عنوان کرد: امام باقر (ع) کل مسائل حج را در روایتی گردآوری کردند و این سبب شده که وحدت و یکپارچگی در حج بین شیعه و سنی به خوبی قابل مشاهده باشد و هر کجا تعصبات دینی کنار گذاشته شده و به دستوراتی نظیر این دستور امام باقر (ع) عمل شده، اتحاد و وحدت مسلمین حفظ شده است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سربلندی و موفقیت ملت‌ها و ملزومات این ترفیع اظهار داشت: برخی موارد باعث سرشکستگی و عقب افتادگی و ویرانی امت‌هاست که یکی از آنها، سوء تدبیر است.

وی با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص) که فرمودند: «من از فقر امتم نمی‌ترسم بلکه از بی‌تدبیری در آنها می‌ترسم»، افزود: پیامبر معتقد بودند که مردم ممکن است فقیر شوند اما دوباره زندگی آنها رونق بگیرد اما آنچه از آن می‌ترسم، امتی است که در بین آنها سوء تدبیر وجود داشته باشد.

ناصری ادامه داد: در استفاده کردن از نعمت‌های خدا اگر تدبیر نباشد، همه چیز به هم می‌ریزد به عنوان نمونه اگر یک کشاورز از نعمت خدا درست استفاده نکند، محصولش از بین می‌رود یا اگر یک مدیر اندیشه نکند و همه چیز را به جای خودش استفاده نکند، در مدیریت او آفت ایجاد می‌شود.

امام جمعه یزد عنوان کرد: چند سالی است که در برخی مسائل اقتصادی در کشور ما از جمله خوراک دام، به رغم تذکرهای جدی در زمینه خودکفایی، اقدام جدی صورت نگرفته در حالی که در کشور ما ظرفیت تولید ذرت، جو و سویا وجود دارد.

وی تاکید کرد: خداوند به ما زمین و آب داده و اگر نتوانیم با تدبیر از آن بهره‌برداری کنیم، هر روز با مشکلاتی مواجه هستیم و در پیش پا افتاده‌ترین امور، وابسته به دیگران خواهیم بود بنابراین مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند.

ناصری همچنین تصریح کرد: اگر در استفاده از آب و برق و دیگر نعمات خدا تدبیری نشود و دولت‌ها دقت نکنند، مشکلات ما به شکل زنجیره‌وار ادامه خواهد داشت بنابراین مسئولان به فکر تدبیر و مردم نیز به فکر صرفه‌جویی و مدیریت مصرف باشند تا از این بحران گرما عبور کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: اگر دولت‌ها تدبیر نداشته باشند، هرگز نمی‌توانند مردم را سر و سامان دهند و امیدواریم دولت آینده در همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها خود مدبرانه عمل کند.

وی بر لزوم تدبیر در انتخاب وزیران و مدیران و استانداران نیز تاکید کرد و گفت: دولت منتخب، شایسته سالاری را به شکل شایسته‌ای در کشور پیاده سازی کند و انسان‌های اهل تدبیر و فکر و اندیشه را در رأس کارها قرار دهد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مسئله آب استان یزد اظهار داشت: کم آبی مشکل همیشگی استان یزد است که امیدواریم با دعای مومنان شاهد بارش نعمت الهی باشیم زیرا دعا رحمت الهی را به دنبال دارد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مسئولان نیز باید در پیگیری‌های خود جدی باشند ضمن ایکه حق و حقوق مردم اصفهان نیز باید مدنظر باشد اما هم مردم و هم مسئولان استان اصفهان نیز مدنظر داشته باشند که مردم یزد نیز به عنوان بندگان خدا حق استفاده از انفال را دارند و مردم شرق استان اصفهان بدانند که مردم یزد در زمینه تامین آب شرب در تنگنا هستند.

وی تصریح کرد: لازمه حل این مشکلات، تدبیر و برنامه ریزی و تفاهم است و نمایندگان استان باید با جدیت بیشتری در این زمینه اقدام کنند.

ناصری با تذکر جدی در مورد گرانی‌ها نیز بیان کرد: لازم است در این زمینه نیز تدابیر جدی اندیشیده شود زیرا مردم به شدت تحت فشار هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.