واکنش پاکستان به اتهام‌زنی کابل

وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای، آنچه را که ادعای «امرالله صالح» معاون ریاست جمهوری افغانستان خوانده، بی اساس دانست و اعلام کرد: پاکستان هرگز پیامی را به نیروی هوایی افغانستان منتقل نکرده و عملیات هوایی در محدوده خاک افغانستان را حق مشروع این کشور می‌داند.

در این بیانیه آمده است: مسوولان پاکستانی اخیرا ۴۰ نفر از نیروهای ارتش افغانستان که به خاک آن کشور گریخته بودند را با احترام به مسوولان افغانستان تحویل داده است و حتی آمادگی خود را برای کلیه پشتیبانی لجستیکی از طرف افغانستانی اعلام داشته است.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود که اتهامات معاون رئیس جمهوری افغانستان تلاش‌های صادقانه اسلام‌آباد را برای ایفای نقش خود در رسیدن به راهکار صلح در افغانستان تضعیف می‌کند.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد تاکید کرد که ما به حق دولت افغانستان برای عملیات در قلمروی خود احترام می‌گذاریم هرچند عملیات‌های نظامی در نزدیک مرز مشترک به طور معمول با پیامدهایی همراه است که مغایر با رویه‌های بین المللی می‌باشد، به همین دلیل پاکستان نیز موظف است تا برای حفاظت از نیروها و مردمی که در مرزها بسر می‌برند اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون اشرف غنی روز گذشته (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در توییتر، نیروی هوایی پاکستان را به پشتیبانی از طالبان و هشدار به نیروهای دولتی افغانستان مبنی بر هرگونه حمله هوایی به مواضع طالبان در نقطه مرزی دو کشور متهم کرد.

وی گفت: اکنون نیروی هوایی پاکستان در نقاط مختلف از نزدیک اقدام به پشتیبانی هوایی از نیروهای طالبان می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.