مرکز امور مالی کمبریج اعلام کرد

مقصد اول چینی ها برای استخراج بیت کوین

کدخبر: ۴۲۶۶۷۱
اقتصاد نیوز:پس از محدودیت استخراج بیت کوین در چین معدنکاران این کشور به قراقستان کوچ کرده اند اما به نظر می رسد مقصد اصلی آنها در آینده امریکا باشد.
مقصد اول چینی ها برای استخراج بیت کوین

 دولت  چین استفاده از ارز رمزنگاری شده را در میانه بهار محدود کرد،اما سئوال این است که پس از محدود شدن مزرعه های استخراج بیت کوین در چین ماینرها به کجا کوچ کرده اند؛ قزاقستان ، جایی که سوخت های فسیلی از جمله انرژی زغال سنگ بیش از 90 درصد از منبع برق را تشکیل می دهد. اما این کشور مقصد موقت استخراج کنندگان بیت کوین است یا معدنچیان در این کشور اقامت دائم می گیرند.

بیت کوین به شبکه ای از رایانه ها معروف است که به عنوان ماینر شناخته می شوند و مشکلات ریاضی را برای تأمین ارز حل می کنند و در این روش مقادیر زیادی برق مصرف می کنند. داده های مرکز امور مالی کمبریج (CCAF) نشان می دهد که سرمایه گذاری سریع در کارخانه های جدید استخراج بیت کوین در چین متوقف شده است.

صعود بیت کوین و اتریوم؛ افت دوج کوین و پولکادوت

سهم چین از استخراج جهانی بیت کوین در این مدت از 75.5 درصد به 46 درصد کاهش یافت ، در حالی که معدنچیان موجود در اندازه ثابت باقی مانده و منتظر اخبار بودند. در همین دوره ، سهم جهانی معدن در قزاقستان از 1.4 درصد به 8.2 درصد رسید و پس از آمریکا به مقام سوم رسید.

بیت کوین با انتقادات فزاینده ای نسبت به تأثیر آن بر تغییرات آب و هوایی روبرو شده است و احتمالاً افزایش معدن در قزاقستان این روایت را افزایش می دهد زیرا این کشور به شدت به سوخت های فسیلی متکی است. براساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی ، قزاقستان نهمین تولید کننده بزرگ زغال سنگ در سال 2018 بود. در همان سال 70 درصد برق آن از طریق انرژی زغال سنگ و 20 درصد از گاز طبیعی تأمین می شد. انرژی های تجدیدپذیر تنها 1.4 درصد از انرژی خود را تشکیل می دادند.

ممنوعیت چین کل بخش را متزلزل کرده است ، و اطلاعات نشان می دهد که بیش از نیمی از معدنچیان در سراسر جهان به راحتی کار خود را متوقف کرده اند. تخمین زده شد که کل شبکه در اواسط ماه مه از 132 تراوات ساعت انرژی استفاده می کند اما در اوایل ژوئیه این میزان به 59 تراوات سقوط کرد.

میشل راوچس در مرکز امور مالی کمبریج می گوید: "بسیار راحت است که بگوییم فعالیت بسیار کمی در چین باقی مانده است." "اکنون سئوال اصلی این است که واقعاً معادن به کجا می رود."

پیتر وال در شرکت استخراج معادن آرگو می گوید که او شاهد یک هجوم از معدنچیان چینی است که به دنبال انتقال تجهیزات اضافی خود و استقرار در ایالات متحده هستند و به دنبال منابع انرژی تجدیدپذیر هستند.

بخشی از معدنچیان یا استخراج کنندگان بیت کوین چین را ترک کردند زیرا با زغال سنگ و انرژی کثیف در ارتباط بودند. آنها می دانند که طولانی ترین شکل پایدار استخراج ، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است. بنابراین به جایی می روند که این امکان را در اختیار داشته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید