کشتی‌آرای: مشتری در بازار طلا نیست

همزمان با کاهش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز در بازار نزولی شده تا جایی که طی ۱۰ روز گذشته قیمت سکه ۲۵۰ هزار تومان ارزان شده است.

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر، اظهار داشت:‌ درحالی که قیمت اونس جهانی ۵ دلار افزایش داشته ولی روند کاهشی قیمت ارز در بازار داخلی موجب کاهش قیمت طلا و سکه شده است.

وی تأکید کرد که هم اکنون بازار با رکود شدیدی مواجه شده و داد و ستدها متوقف است؛ علت این امر هم تصوری است که در بین مردم و بازاری ها برای کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی وجود دارد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به اینکه تقاضا برای خرید طلا و سکه به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد:‌ حباب سکه به زیر ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است درحالی که در هفته قبل حباب سکه بالای ۳۰۰ هزار تومان بود.

کشتی‌آرای: مشتری در بازار طلا نیست/ همه منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند

کشتی آرای تأکید کرد: قیمت ارز تحت تاثیر مذاکرات و آزادسازی منابع مالی، شیب ملایم نزولی پیدا کرده و چون انتظار بر کاهش قیمت ارز است، خرید و سرمایه گذاری روی ارز و سکه کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت ها در ۱۰ روز اخیر نزولی بوده و سکه ۲۵۰ هزار تومان کم شده است، افزود: هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۵۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.