امارات حرفش را به کرسی نشاند/ خنده جنجال برانگیز سیاستمدار معروف

به گزارش رویترز، وزاری نفت و انرژی اوپک پلاس در مورد افزایش عرضه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت از ابتدای اوت ۲۰۲۱ به توافق رسیدند. بر پایه این توافق، افزایش عرضه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای به طور ماهانه تا دسامبر ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت ولی این افزایش بسته به شرایط بازار و روند قیمت نفت قابل بازبینی خواهد بود. بدین ترتیب افزایش عرضه نفت تا پایان سال جاری میلادی در مجموع به ۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد. اوپک و متحدانش در قالب ائتلاف اوپک پلاس همچنین توافق کردند که رقم تولید ماه مه ۲۰۲۱ به عنوان خط پایه جدید تولید پنج کشور کویت، عراق، امارات، عربستان و روسیه مدنظر قرار گیرد؛ با اجرای این توافق، تولید نفت این پنج کشور در مجموع یک میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه در روز می‌تواند افزایش یابد.

به گزارش دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان دیدار با بازماندگان مناطق سیل زده‌ای که به «سیل قرن» مشهور شده و ویرانی‌های بسیاری را در این کشور و همسایه‌اش بلژیک بر جای گذاشته، خواستار تسریع در مبارزه با تغییرات اقلیمی شد و تاکید کرد اکنون اقدام جدی برای مهار چالش گرمایش زمین «مهمتر از هر زمانی است». او وعده کمک‌های دولتی برای بازسازی مناطق آسیب دیده را داد و اولاف شولتز، معاون صدراعظم و وزیر دارایی آلمان نیز از برنامه شورای وزیران این کشور برای تصویب یک طرح کمک اضطراری برای بازماندگان در نشست هفته آینده خبر داد. او رقم این کمک را دست‌کم ۳۰۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود که یک برنامه بازسازی گسترده و چند میلیارد یورویی نیز در دست تهیه است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر خنده جنجال برانگیز سیاستمدار معروف /«نه» به دیکتاتوری سلامت امانوئل مکرون بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.