آمریکا توپ برجام را به زمین دولت رئیسی انداخت

 «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که دولت جدید ایران به ریاست «ابراهیم رئیسی» تصمیم به ادامه مذاکرات هسته‌ای وین داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که آیا ممکن است مذاکرات وین تا ماه سپتامبر یا اکتبر آینده از سر گرفته نشود و دلیل تأخیر در گفت‌وگوها چیست، تاکید کرد: «آماده ادامه مذاکراتی برجامی به طور سازنده و بازگشت به محدودیت‌های تعیین‌شده در چارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی هستیم. چرا که ما نیز مانند جامعه بین‌الملل از مزایای مکانسیم‌های ارائه ضمانت دائم و قابل راستی‌آزمایی عدم دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای آگاه هستیم».

پرایس ادامه داد: «با این وجود، این‌که دولت رئیسی تصمیم به ادامه گفت‌وگوها داشته باشد یا زمانی بخواهد آن را انجام دهد، چیزی است که نسبت به آن امیدوار هستیم ولی ما نمی‌توانیم به جای آنها اظهارنظر کنیم. این مسأله‌ای است که برای پاسخ به آن باید به خود ایرانی‌ها رجوع شود».

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر تصمیم واشنگتن برای ارزیابی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت شکست مذاکرات وین، گفت که تمامی تحریم‌ها مادامی که از طریق یک فرایند دیپلماتیک لغو نشده‌اند، به قدرت خود باقی هستند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.