لاوروف،طالبان را ستایش کرد

 به نوشته مسکو تایمز، سرگئی لاوروف، وزیرر خارجه روسیه جدیدترین مقام سیاسی روس است که گروه شبه‌نظامی طالبان را ستایش کرد. پیشتر کرملین آن را یک "نیروی قدرتمند" خواند و نماینده روسیه در افغانستان هم احاطه سریع آن بر مناطق مرزی را برای ثبات منطقه‌ای "مثبت" ارزیابی کرده بود.

لاوروف جمعه گفت، هیات طالبان در سفر اخیر به مسکو متعهد شد تا همسایگان شوروی سابق از آسیای میانه را تهدید نکرده و با داعش مقابله کند. او همچنین برای گفت‌وگو درباره ساختار سیاسی افغانستان با دیگر ذی‌نفعان "به رغم اتهاماتی مبنی بر اینکه آنها میخواهند امارات اسلامی بر پایه قوانین شریعت بر پا کنند"، اعلام آمادگی کرد.

سرگئی لاوروف در جریان وبینار سیاست خارجی روسیه به میزبانی حزب حاکم طرفدار کرملین گفت: بیانیه‌ای که من در مورد آن صحبت می‌کنم، سیگنال بسیار مهمی را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه طالبان افراد سالمی هستند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از دولت کابل که حین خروج نیروهای تحت امر آمریکا اراضی بسیاری از کنترلش خارج شده، خواست تا در پای میز مذاکره بنشیند و تا جای ممکن تردید نداشته باشد.

کرملین، در پاسخ به سوالی درباره تغییر رویکرد در قبال طالبان گفته است که هنوز برنامه‌ای برای خارج کردن نام این گروه از لیست گروه‌های تروریستی ممنوعه ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.