والیبال ایران مقابل ونزوئلا به پیروزی رسید

 تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۴:۳۰ صبح امروز (دوشنبه) در آغاز مسابقات روز دوم والیبال مردان المپیک توکیو به مصاف ونزوئلا رفت. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران رقم خورد.

ولادیمیر آلکنو در این بازی تیم خود را با یک تغییر نسبت به بازی اول روانه میدان کرد. سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و مهدی مرندی بازیکنان اصلی ایران بودند. در این مسابقه، غلامی جایگزین سید محمد موسوی شد.

با این نتیجه ایران با ۲ برد و ۵ امتیاز، به صورت موقت و پیش از برگزاری دیگر مسابقات روز دوم، در صدر جدول رده‌بندی گروه B قرار گرفت.

گفتنی است مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک تماشاگر این مسابقه بودند.

والیبال ایران بدون دردسر از سد ونزوئلا گذشت

ست اول (ایران ۲۵ - ونزوئلا ۱۷)

پس از نمایش درخشان ایران در بازی نخست مقابل لهستان، انتظار می‌رفت که شاگردان آلکنو کار سختی برای پیروزی بر ونزوئلا نداشته باشند. با این وجود بازی در امتیازات آغازین به صورت پایاپای پیش می‌رفت. ۱۰ امتیاز طول کشید تا تیم ملی ایران بر توپ و میدان به صورت کامل مسلط شود و پس از آن بود که به تدریج فاصله خود را بیشتر و بیشتر کرد. چند دفاع روی تور پیاپی از بازیکنان ایران، هم تمرکز حریف را به‌هم ریخت و هم روحیه تیم ایران را بالا برد. همین مسئله باعث بالارفتن تعداد اشتباهات ونزوئلا هم شد. در ست اول، ایران ۱۰ امتیاز با اشتباه حریف گرفت درحالی که بازیکنان ایران فقط سه امتیاز با اشتباهات خود به حریف دادند.

والیبال ایران بدون دردسر از سد ونزوئلا گذشت

ست دوم (ایران ۲۵ - ونزوئلا ۲۰)

در ست اول، آرمان صالحی لیبروی دوم ایران برای چند امتیاز در پست دریافت‌کننده به جای میثم صالحی وارد زمین شد. در این ست هم وقتی امیر غفور چند اشتباه داشت، مرتضی شریفی دریافت‌کننده سوم تیم برای یک امتیاز به جای او وارد بازی شد و با اسپک خود امتیاز گرفت. البته غفور خیلی زود به جای خود برگشت و تا پایان ست دوم از ۱۲ حمله ۹ امتیاز به دست آورد. در این ست هم عملکرد دفاعی تیم ایران خوب بود و بازیکنان پست‌های مختلف از این بخش امتیاز گرفتند.

والیبال ایران بدون دردسر از سد ونزوئلا گذشت

ست سوم (ایران ۲۵ - ونزوئلا ۱۸)

در این ست برای نخستین بار ونزوئلا پیش افتاد تا آلکنو مجبور شود در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود حریف، برای اولین بار در این بازی وقت استراحت درخواست کند. همین وقت استراحت و البته قرار گرفتن امیر غفور در خط سرویس، باعث شد کار در امتیاز ۱۱ به تساوی کشیده شود. پس از آن هم تا رسیدن به پیروزی در ست سوم و کل بازی، راه چندان سختی باقی نمانده بود. ایران همچنان در حمله کم‌اشتباه و در دفاع روی تور موثر بازی می‌کرد. آخرین امتیاز بازی هم با دفاع روی تور مسعود غلامی کسب شد.

والیبال ایران بدون دردسر از سد ونزوئلا گذشت

مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

برزیل، آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، تونس و آرژانتین در یک گروه قرار دارند و ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا در گروه دوم به میدان می‌روند.

نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی المپیک توکیو به وقت تهران

ایران ۳ - لهستان ۲ (۱۸-۲۵/ ۲۵-۲۲/ ۲۵-۲۲/ ۲۲-۲۵/ ۲۳-۲۱)

ایران ۳ - ونزوئلا صفر (۲۵-۱۷/ ۲۵-۲۰/ ۲۵-۱۸)

چهارشنبه ۶ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران - کانادا

جمعه ۸ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ایتالیا

یکشنبه ۱۰ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ژاپن

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.