نامه های جعلی آقای رئیس جمهور رسوایی به بار آورد

لپتاپ هانتر بایدن فاش ساخته، جو بایدن پدرش در زمان کار به عنوان معاون رئیس جمهور اسبق با استفاده از اسامی غیرواقعی از جمله رابین ویر (Robin Ware) حسابهای ایمیل شخصی ساخته و از طریق آنها برای نامه نگاری های دولتی استفاده کرده است.

به نوشته دیلی میل، بر اساس ایمیلهای یافت شده در لپتاپ هانتر بایدن، جو بایدن بر اساس گزارشها در زمان معاونت  رئیس جمهور  اسبق از آدرسهای  ایمیل  شخصی گاها برای ارسال، دریافت و فوروارد نامه های دولتی استفاده کرده است

نگرانی ها درباره استفاده از سرور ایمیل شخصی می تواند نمایانگر تعارض منافع باشد و این سرویسها بیشتر از حسابهای ایمن شده دولتی در معرض هک شدن قرار دارند.

به گزارش فاکس نیوز، گفته شده که بایدن از اسامی غیرواقعی مختلف شامل'Robin Ware,' 'Robert L. Peters' و 'JRB ware' استفاده کرده است. بر اساس این گزارش، فاش شده که جان فلن، یک کارمند دفتر  معاون رئیس جمهور  اسبق در سال ۲۰۱۶ برای دست کم چهار هفته برای بایدن برنامه روزانه اش را به آدرس ایمیل خصوصی اش تحت عنوان Robert.L.Peters@pci.gov  در ضمن ذخیره کپی آن نزد بایدن فرستاده است.

در فاصله ۱۸ مه و ۱۵ ژوئن ۲۰۱۶ ۱۰ مورد از چنین ایمیلهایی برای هانتر کپی شده اند.

یک ایمیل فلن برای جو بایدن تحت اسم جعلی رابرت پیترز در مه ۲۰۱۶ که همچنین کپی آن برای هانتر فرستاده شده، برنامه یک تماس تلفنی به ساعت ۹ صبح با پترو پوروشنکو که در آن زمان رئیس جمهور اوکراین بوده را نشان می دهد.

در آن زمان هانتر بایدن با  حقوق  ماهانه ۸۳,۳۳۳  دلار  عضو هیات مدیره شرکت  انرژی  اوکراینی بوریسما هولدینگز بوده است.

او سال ۲۰۱۴ کار کردن برای بوریسما را شروع کرده و نهایتا دو ماه بعد از اتمام معاونت  ریاست جمهوری  اسبق از سوی پدرش از سمتش کنار رفت.

چند ماه قبل از آن در دسامبر ۲۰۱۵ بایدن پوروشنکو را تهدید کرده بود در صورت اخراج نکردن ویکتور شوکین، دادستان ارشد وقت اوکراین که به تحقیق درباره مالک شرکت بوریسما می پرداخت، یک میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین را قطع می کند.

در یک ایمیل فوروارد شده دیگر بایدن با استفاده از یک نام غیرواقعی تحت عنوان RobinWare۴۵۶@gmail.com، او متنی را هم به هانتر و هم به برادرش بو که در ۲۶ مارس ۲۰۱۳ دادستان کل ایالت دلاور بود نوشته است.

این ایمیل متعلق به جان تفت، سفیر آمریکا در اوکراین بوده و از جانب آنتونی بلینکن، معاون  وزیر خارجه  اسبق فوروارد شده بود.  

در این ایمیل نوشته شد: بو روز جمعه به کی یف سفر کرد و درباره فساد صحبت کرد. سپس در مراسمی در اقامتگاه حضور یافت و در آنجا با تعداد زیادی وکیل جوان اوکراینی ملاقات کرد. ما تبریکات فراوانی درباره ارائه او و بحث صادقانه درباره مشکلی که همچنان این کشور را گرفتار کرده، دریافت کردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.