پرسپولیس قهرمان شد/استقلال باخت

در آخرین روز از بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر، 8 بازی به طور همزمان از ساعت 21:15 در شهرهای مختلف ایران آغاز گشت.

در حساس ترین و تعیین کننده ترین بازی جمعه شب، تیم فوتبال پرسپولیس که بخت اول قهرمانی به حساب می آمد، توانست در ورزشگاه شهدای شهرقدس، با نتیجه ۲-۰ پیکان را شکست دهد و برای پنجمین بار به طور پیاپی و هفتمین بار در تاریخ خود، قهرمان رقابت های لیگ برتر شود. در این مسابقه مهدی عبدی در دقیقه ۹ و احمد نوراللهی در دقیقه ۲۲ برای شاگردان یحیی گل محمدی گلزنی کردند تا این تیم درنهایت با ۶۷ امتیاز لیگ را به پایان ببرد و قهرمان شود.

پنج گنج

در دیگر بازی مهم امشب، تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2-1 مقابل سپاهان، دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی تن به شکست داد. گل های شاگردان محرم نویدکیا را در این مسابقه رضا میرزایی در دقیقه 54 و سجاد شهباززاده در دقیقه 86 به ثمر رساندند تا طلایی پوشان لیگ را با 65 امتیاز و در رتبه دوم جدول به پایان ببرند. استقلال هم که نمایش خوبی در این مسابقه از خود نشان داد و صاحب موقعیت های گل زیادی شد، درنهایت با 56 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم جدول به کار خود در لیگ برتر پایان داد.تک گل آبی ها را مهدی مهدی پور در دقیقه 91 به ثمر رساند.

پنج گنج

همچنین تیم فوتبال سایپا که شانس اصلی سقوط به دسته پایین تر در آخرین هفته رقابت های لیگ برتر بود، با پذیرش شکست 5-1 مقابل تراکتور، با 26 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه پانزدهم به عنوان دومین تیم به همراه ماشین سازی به رقابت های لیگ دسته یک سقوط کرد.

 

نتایج کامل هفته سی ام رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

آلومینیوم اراک ۰-۱ نفت مسجدسلیمان

استقلال ۱-۲ سپاهان

گل گهر ۲-۲ نساجی

پدیده ۰-۰ فولاد

پیکان ۰-۲ پرسپولیس

صنعت نفت ۲-۱ ماشین سازی

تراکتور ۵-۱ سایپا

ذوب آهن ۰-۱ مس رفسنجان

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.