شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#مجلس#عراق#حمله داعش

حمله داعش به یک مجلس عزا در عراق

کدخبر: 429848
حمله تروریست های داعش به مجلس عزایی در شرق منطقه بلد واقع در جنوب استان صلاح الدین عراق (نزدیک سامراء) تاکنون منجر به مرگ ۵ تن و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر شده است.

به گزارش ایرنا، منابع نزدیک به گروه های مقاومت عراق می گویند این حمله تروریست ها احتمالا انتحاری بوده است.

تیپ ۴۲ الحشد الشعبی (عصائب اهل الحق) یگان هایی را برای کمک به مردم آسیب دیده به منطقه بلد اعزام کرده است.

این مجلس عزا، برای کودکی غرق شده به نام « حارث لؤی سلمان » برگزار شده بود.

برخی منابع می گویند پدر این کودک یکی از فرماندهان نظامی عراق است و منابعی دیگر گزارش دادند که حمله را ۳ داعشی به منزل برادر قاضی دادگاه فدرال با نام «احمد علی العزاوی» انجام دادند و نهایتا انفجاری درون خیمه عزاداران به وقوع پیوست.

به گزارش منابع رسانه ای عراقی، در حمله ای دیگر، گروه تروریستی داعش یک زن و فرزندش را محله الطارمیه بغداد واقع در منطقه سبز به قتل رساند.

همچنین امروز یک دکل برق در استان دیالی (هم مرز ایران) هدف جمله تروریست ها قرار گرفت و با کارگذاری بمب تخریب شد.

تحرکات داعش در روزهای اخیر به ویژه پس از اظهار آمریکایی ها مبنی بر ضرورت ادامه حضور در عراق به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی در چارچوب گفت و گوهای راهبردی بغداد-واشنگتن روندی فزاینده یافته است.

الحشد الشعبی روز چهارشنبه نیز یک حمله تروریست های داعش به مراکز ایست و بازرسی در «نفط خانه» (شمال شرق دیالی)، نزدیک مرزهای ایران و عراق را خنثی کرد.

منابعی در الحشد الشعبی به رسانه های عراقی خبر دادند که تلاش تروریست ها ناکام ماند و تلفات یا زخمی در پی نداشت و دوربین های حرارتی را هدف قرار دادند.

«قاسم الکریطی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی روز سه شنبه خبر داد، دوربین های حرارتی فیلم هایی ضبط کرده اند که نشان می دهد بالگردهای آمریکایی عناصر تروریستی داعش را در استان صلاح الدین (هم مرز دیالی؛ استانی که امروز حمله تروریست ها در آن خنثی شد) پیاده کرده اند.

این در حالی است که بهانه آمریکا برای ادامه حضور در عراق مبارزه با داعش است.

الکریطی گفت: آمریکا هیچ جدیتی در مبارزه با داعش ندارد. آمریکا نه تنها با داعش مبارزه نمی کند بلکه از تروریست ها حمایت می کند؛ این واقعیت را دوربین های حرارتی در استان صلاح الدین ثبت کرده اند.