علیرضا رییسی روز شنبه و پس از آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت دوازدهم که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده درگیر موج سهمگین تری از دلتا کرونا می شویم، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده و روند شیوع بیماری رو به بالا است.

وی افزود: ویروس دلتا قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و پروتکل های بهداشتی خوب رعایت نمی شود، رستوران ها از مکان های پرخطر برای ابتلا به این بیماری بوده و متاسفانه مردم زیادی به رستوران می روند که این یک هشدار جدی است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: افراد حتی اشخاصی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند باید از رفتن به رستوران، مکانهای تجمعی و سرپوشیده پرهیز کنند.

رئیسی اظهار داشت: میزان ورودی های واکسن کرونا به کشور قابل قبول است طی دو روز اخیر ۲ میلیون دز واکسن به کشور وارد شده ، فردا هم یک میلیون دز واکسن می رسد و تا پایان مرداد ماه بطور کلی هفت میلیون دز واکسن به کشور می رسد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سامانه ثبت نام واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال باز است و سامانه طوری طراحی شده که نیاز به دریافت پیامک نیست و همان لحظه می توان محل، ساعت و روز واکسیناسیون را انتخاب کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: واکسن به اندازه کافی در کشور موجود بوده و همزمان با عید غیر خم واکسیناسیون مشاغل پرخطر شامل اساتید دانشگاه و حوزه، بانک ها، معلمان، زندان ها، حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی آغاز شده و طی هفته انجام می شود.

رئیس گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان شهریورماه فاز ۳ واکسیناسیون به پایان برسد و افراد دیابتی که انسولین تزریق می کنند بانک اطلاعات آنها موجود بوده و از طرف مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن به آنها فراخوان داده می شود و عجله ای نداشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.