نمادهای تاثیرگذار بر رشد شاخص کل؛

افزایش 3 هزار برابری ورود نقدینگی حقیقی به بورس

کدخبر: ۴۲۹۹۸۷
روز شنبه 9 مرداد ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 311 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به روز چهارشنبه بیش از 3 هزار برابر بیشتر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد 34 هزار و 962 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 351 هزار و 467 واحد رسید. رشد 34 هزار واحدی بیشترین میزان رشد شاخص کل در 84 روز کاری گذشته از 26 اسفند 1399 به این سو است. 

شاخص هم وزن نیز با رشد 4 هزار و 178 واحدی در سطح 400 هزار و 925 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 398 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 794 واحد قرار گرفت.

ورود نقدینگی حقیقی

روز شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 311 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به روز چهارشنبه بیش از 3 هزار برابر بیشتر شده است. 

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 43 میلیارد تومان بود. پس از پارسان، تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) و فخوز (فولاد خورستان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بورس

گروه سبز بازار

در اولین روز کاری هفته قیمت سهام تمام نمادهای گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی افزایش یافت. شستا، وبانک، وصندوق، وغدیر و وامید نمادهای سبزپوش این گروه در معاملات امروز بودند.

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص 

در معاملات اولین روز هفته نمادهای «میدکو»، «فملی» و «فارس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. فولاد، کگل، کچاد و تاپیکو دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «پاکشو»، «خودرو» و «وسکرشا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، فگستر و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 203 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 13 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 691 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 51 درصد رشد کرد و در رقم 765 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 7 درصد کاهش یافت و 481 میلیارد تومان شد.

شرکت سپید ماکیان (با نماد معاملاتی سپید) با صف‌ خرید 210 میلیارد تومانی برای چهارمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپید، نمادهای وهامون (شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا) و شاراک (پتروشیمی شازند اراک) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 59 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، کترام (تولیدی کاشی تکسرام) و سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

 

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس 9 مرداد

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید