العامری: انتخابات بدون تأثیرگذاری پول و سلاح باشد

سومریه نیوز گزارش داد، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در جریان همایش آغاز کمپین انتخاباتی ائتلاف مذکور اظهار کرد: از رهگذر تجارب در زمان مبارزه با نظام استبدای سابق و در زمان مقاومت در برابر اشغالگران در پاسخ‌گویی به فتوای مرجعیت دینی و مقابله با تروریسم ما حامیان و حافظان این سرزمین مدافعان ملت، خاک و مقدسات عراق با جان‌مان هستیم و باارزش‌ترین چیزی که داریم را فدا می‌کنیم.

العامری اضافه کرد: کاروان شهدایی که فرزندان حشد شعبی و قهرمانان مقاومت از طریق درهم شکستن طاغوت و مقاومت در برابر اشغالگر و مقابله با تروریسم تقدیم کردند تنها دلیل قاطع بر صدق آنچه است که پیرامون حمایت از این کشور و جانفشانی گفته می‌شود.

رئیس ائتلاف الفتح خاطرنشان کرد: انتخابات راهکار ملت و تنها را مسیرهای اشتباه طبق اصول دموکراسی و مشارکت حداکثری در انتخابات است که مرجعیت عالی‌قدر دینی نیز آن را امری واجب و حیاتی برای ساخت کشورمان و رعایت عدالت در حق ملت‌مان و ساخت و اصلاحات کشور در مسیر صحیح برشمرده است.

هادی العامری تاکید کرد: دولت باید جایگاه کشور را بازگرداند و تمام فضاهای مناسب برای برگزاری انتخابات زودهنگام در موعد مقرر یعنی ۱۰ اکتبر ایجاد شود. این دولت باید با همه گروه‌های سیاسی یکسان تعامل داشته باشد.

او در ادامه کمیسیون عالی انتخابات را به همکاری با نمایندگی سازمان ملل و ناظران بین‌المللی برای برگزاری انتخابات شفاف و آزاد بدور از تاثیرگذاری پول و سلاح با هدف احیای اعتماد به روند سیاسی فراخواند.

العامری عامل اصلی حل و فصل بحران‌های کشور در احیای مجدد کشور، اعمال قانون و بسط امنیت و مواخذه مقصران در هر جایگاهی دانست.

رئیس ائتلاف الفتح همچنین گفت، ائتلاف او نهایت تلاش خود را در مرحله آینده در زمینه خروج کامل آمریکایی‌ها از عراق به کار خواهد گرفت و اولویت اصلی آنها در خصوص برنامه‌های داخلی مبارزه با بیکاری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.