افزایش فشارها بر ایران با توقف مذاکرات

«افزایش فشارها بر ایران با توقف مذاکرات»، «کارزار بین المللی اسرائیل علیه ایران»، «ارسال هواپیماهای آب پاش ایرانی برای اطفای حریق در ترکیه»، «اتهام یک ایرانی به صادرات غیرقانونی وسایل آزمایشگاهی»، «توقیف یک نفتکش به اتهام انتقال غیرقانونی نفت به کره شمالی»، «کاهش چشمگیر خرید سکه در ایران» و «حفظ جایگاه ثروتمندترین به رغم کاهش ۱۴ میلیاردی سرمایه» سرخط رسانه های دنیا را در نیم روز گذشته شکل داده اند.

گزینه‌های روی میز آمریکا که گفته می‌شود شامل اعمال محدودیت‌های شدیدتر برای صادرات نفت ایران و همچنین تحریم‌های جدید علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی است، احتمالا تنش‌ها را در میان تلاش‌های چند ماهه برای احیای برجام بیشتر خواهد کرد.

پیش از این آمریکا هشدار داده بود مذاکرات نمی‌توانند به‌طور نامحدود ادامه یابند و نسبت به عدم برگزاری هفتمین دور مذاکرات غیر مستقیم در وین ابراز نارضایتی کرده است. حال با توجه به وقفه طولانی در مذاکرات، به نظر می‌رسد دولت جو بایدن در حال آماده‌سازی یک کارزار فشار موازی است.  بر این اساس به احتمال زیاد آمریکا و ایران پس از مراسم تحلیف ابراهیم رییسی به عنوان رییس‌جمهوری جدید جمهوری اسلامی، مذاکرات را از سر می‌گیرند، اما دو کشور با اختلافات قابل توجهی روبرو خواهند شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر کارزار بین المللی اسرائیل علیه ایران /افزایش فشارها بر ایران با توقف مذاکرات بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.